Semináře  O společnosti   Newsletter   Důležité informace   Kontakty   Registrace

 

 

Jednání s klientem se zvláštními potřebami


Variabilní symbol: 218130
Datum konání: úterý 05.06.2018
Čas zahájení: 09:00      Čas ukončení: 14:00
Místo konání: Sál ČSVTS, Novotného lávka 5, Praha, Více info
Lektoři: PhDr. Mgr. Jeroným Klimeš Ph.D.
Cena: 1 590,- Kč/os Osvobozeno od DPH
Akreditace: MPSV ČR: 2014/0835-PC/SP/VP/PP, MV ČR: AK/PV-454/2014
Akci zajišťuje: středisko Brno - tel.: 543 216 247, 773 309 908, 773 309 909; email: brno@vcmorava.cz


Motto:

Klienti opravdu mívají někdy zvláštní potřeby. Od kuriozit stylu "zakažte zvonění v našem městě, protože mě budí do života, a já chci umřít" (deprese), přes zvláštní potřebu některých důchodců vybuchnout i s panelákem (rozšířená sebevražda; viz případ ve Frenštátě), až po zvláštní hromadné žádosti pedofilů o hostitelskou péči (kriminální ataky).  Ale nemusíme chodit do extrémních případů. Jeden příjemce sociálních dávek se úplně obyčejně zamiloval do pohledné sociální pracovnice, ale měl velmi zvláštní potřebu jí vyznávat lásku tím, že každý den chodil na úřad a tam na ní a její kolegyni řval: "Stalinky! Hitlerky! To se vám tu žije za naše peníze!" Pomoc v takovém případě nebyla ani lehká, ani rychlá. Jindy např. stavební úřad musí "zaopatřovat" kverulanty, i když to nesouvisí s jeho posláním. Všechny tyto případy mají společné, že při nich musejí úřady, ať chtějí či ne, překračovat svou "působnost", můžeme-li si zde vypůjčit právní termín.

Klienti se "zvláštními" potřebami tak odčerpávají pracovníkům mnoho času a energie, které pak chybí pro jiné často potřebnější případy. Pokus o vykázání, volání policie, hádka na chodbě, přivolávání sanitky, pak přestupkové komise, podání vysvětlení, stížnosti, odvolání atd. často paralyzují chod celého oddělení. A to jsou počty úředníků a zejména sociálních pracovnic už tak poddimenzované.

Toto školení proto chce trochu kompenzovat fakt, že úředníci musejí jednat s morálně a/nebo psychicky narušenými jedinci a někdy i chránit společnost před jejich zvláštními potřebami, byť jim při tom chybí hlubší vzdělání o psychopatologii a často i pochopení okolí.

 


 

Cílem semináře je poskytnout Vám přehled o „zvláštních potřebách“ některých klientů, se kterými se pracovníci nejen v sociální sféře setkávají. V úvodu se seznámíte s rámcovou typologií těchto osob a následně bude u vybraných typů (na základě volby účastníků) podrobněji vysvětleno jejich vnitřní prožívání a současně i hlavní zásady jednání s těmito klienty.

  Školení je určeno sociálním pracovníkům na obcích (odbory sociálních věcí a SPOD), pracovníkům poskytovatelů sociálních služeb a rovněž dalším zájemcům (především úředníkům ÚSC), kteří s problémovými typy klientů přicházejí pracovně do styku.

 


 

OBSAH:

1.       Rámcová typologie nejrůznějších klientů se "zvláštními" potřebami (demence; psychózy; psychopatie či poruchy osobnosti; závislé chování; oběti trestných činů; mentální retardace a pseudoretardace a další).

2.       Výběr posluchačů - které skupině klientů se chtějí hlouběji věnovat. Další výklad dle volby.

3.       Prožívání klientů první vybrané skupiny.  Prožívání pracovníka/úředníka ve styku s takovým klientem.

4.       Hlavní zásady komunikace a jednání s vybraným typem klientů.

5.       Druhá volba posluchačů z nabízených skupin. Prožívání klientů druhé vybrané skupiny. Hlavní zásady komunikace a jednání s daným typem klientů.

6.       Diskuse.

   

Účastníci obdrží  OSVĚDČENÍ  s akreditací MPSV ČR..

Úředníkům ÚSC bude vystaveno i druhé osvědčení akreditací MV ČR.

V ceně zahrnuto občerstvení a písemný materiál poskytnutý přednášejícím.

 

 


 

Přednáší: - PhDr. Mgr. Jeroným KLIMEŠ, Ph.D - renomovaný psycholog, autor řady publikací a článků zaměřených na mezilidské vztahy, manželství, rozvody a rozchody., dlouhodobě přednáší pro veřejnou správu.




Vzdělávací centrum Morava s.r.o., IČ 285 954 32, č. účtu: 1672747339 / 0800 
Středisko Brno: 543 216 247        Středisko Ostrava: 599 526 472 
© Vzdělávací centrum Morava s.r.o. 
Webdesign: Pudu Technologies