Semináře  O společnosti   Newsletter   Důležité informace   Kontakty   Registrace

 

 

Pokladna a její vedení - v praktických příkladech, otázkách a odpovědích


Variabilní symbol: 117058
Datum konání: pátek 26.05.2017
Čas zahájení: 09:00      Čas ukončení: 14:00
Místo konání: Regionální centrum Olomouc, Jeremenkova 40B, Olomouc, Více info
Lektoři: Ing. Hana Juráňová
Cena: 1 590,- Kč/os Osvobozeno od DPH
Akreditace: Akreditace MV ČR
Akci zajišťuje: středisko Ostrava - tel.: 599 526 472, 734 746 068; email: ostrava@vcmorava.cz


 

Cílem semináře je pomocí výkladu a praktických příkladů obnovit a rozšířit Vaše znalosti o správném vedení pokladny v organizaci. Dozvíte se, jak snížit rizika plynoucí z přímé manipulace s penězi, ujasníte si účtování toku financí i dokladů s nimi spojených, vystavování daňových dokladů i povinné údaje, které musí obsahovat. Vysvětleny budou časté otázky spojené s hmotnou odpovědností zaměstnanců, obsahem a nastavením vnitřních směrnic pro vedení pokladen a správným řešením mimořádných událostí.
Získané informace Vám dají větší jistotu při vedení pokladny a pomohou minimalizovat sankce za zjištěné nedostatky.

 

Školení je určeno pracovníkům odpovědným za vedení a účtování pokladen u účetních jednotek veřejné správy, neziskové oblasti i podnikatelské sféry

Dále pracovníkům tvořícím vnitřní kontrolní systém účetních jednotek a tomu odpovídající systém vnitřních směrnic.

 

 

OBSAH:

  1. Vymezení důležitých pojmů: pokladna, druhy pokladních dokladů, jejich číslování, okamžik vystavení dokladů, povinné náležitosti pokladních dokladů, vazba na oběh účetních dokladů, vazba na směrnice určující hmotnou zodpovědnost, oprávnění podepisovat doklady, podpisové vzory, formální a věcná kontrola pokladních dokladů, oprava pokladních dokladů.
  2. Ceniny: šeky, známky, kolky, stravenky, šeky jako platební prostředky. Inventarizace, limity hotovosti, bezpečnostní předpisy, dohoda o hmotné odpovědnosti.
  3. Chybějící hotovost a ceniny – právní řešení, účtování.
  4. Valutové pokladny, pokladna a cizí měny – zásady účtování, účtování záloh na zahraniční služební cesty, vyúčtování služebních cest, použití směnných kurzů cizích měn, účtování kurzových rozdílů.
  5. Pokladní doklady z hlediska zákona o DPH, z hlediska zákona o EET i z hlediska zákona o účetnictví, omezení výše plateb v hotovosti, způsob vystavování pokladních dokladů a nezbytné náležitosti dokladů, běžné a zjednodušené daňové doklady, údaje pro potřeby účetní jednotky. 
  6. Inventarizace pokladny, zjištěné rozdíly, odpovědnost za škodu, falešné bankovky, nejčastější chyby zjišťované při vedení pokladen.
  7. Pokladní kniha - ruční vedení pokladního deníku, vedení na PC, obraty, zůstatky, protokolární předávání.
  8. Účtování pokladních dokladů – příjmových, výdajových, cestovních příkazů.
  9. Vazba pokladny na účetnictví, mzdovou agendu, kumulace funkcí.
  10. Náležitosti dokladů podle dalších předpisů: zákona o ochraně spotřebitele, živnostenského zákona, NOZ.
  11. Obsah směrnice pro činnost pokladny: organizační struktura účetní jednotky, druhy pokladních dokladů, oběh účetních dokladů, podpisové vzory. 
  12. Diskuse, dotazy.

 

 

Účastníci obdrží v závěru semináře  OSVĚDČENÍ  s akreditací MV ČR.

 

V ceně je občerstvení a textový materiál pro každého účastníka.

 

 

Máte konkrétní DOTAZ k této problematice?

Můžete nám jej zaslat předem a lektorka si připraví na seminář odpověď.

Klikněte na tento odkaz ->Dotaz k semináři 117058"
a můžete rovnou psát své dotazy.

Tato služba je určena jen účastníkům semináře.

 

-------------------------------------  -----------------------------------------

 

Lektorka semináře/školení -  Ing. Hana JURÁŇOVÁ  - auditor a daňový poradce.

 



Vzdělávací centrum Morava s.r.o., IČ 285 954 32, č. účtu: 1672747339 / 0800 
Středisko Brno: 543 216 247        Středisko Ostrava: 599 526 472 
© Vzdělávací centrum Morava s.r.o. 
Webdesign: Pudu Technologies