Cestovní náhrady - ZRUŠENO

Aplikace novinek 2024 v praxi a výhled na rok 2025

2 290 Kč
osvobozeno od DPH
VS: 124103
8.11.2024
od 9:00 do 14:10
pátek

Přednáší: Ing. Hana Juráňová,
Akreditace: AK/PV-352/2013,
Počet vyučovacích hodin: 6

Ostrava, DK Akord, Náměstí SNP 1

Pořadatel: OSTRAVA - tel.: +420 599 526 472, +420 734 746 068; e-mail: ostrava@vcmorava.cz

Informace o semináři

Prezenční školení v Ostravě je zrušeno. Využijte, prosíme, možnost účasti na stejném školení ve formě online webináře, které proběhne ve stejný den 8.11.2024. Přihlášky a podrobné informace - klikněte ZDE

 

ŠKOLENÍ JE URČENO

pracovníkům zodpovídajícím za schvalování, zpracování a za zaúčtování cestovních náhrad v rámci účetních jednotek veřejné správy, neziskové oblasti i podnikatelské sféry. Je určeno také pracovníkům zodpovídajícím za plánování a organizaci pracovních cest. A dále pracovníkům zodpovědným za vnitřní kontrolní systému účetních jednotek v oblasti cestovních náhrad, za nastavení optimálních limitů omezujících výši náhrad za ubytování, zvoleného způsobu dopravy aj.

CÍLE SEMINÁŘE

je seznámit Vás s aktuálním stavem předpisů v oblasti cestovních náhrad vč. posledních novinek přijatých od počátku 2024.
Návazně Vám vysvětlíme 
správné postupy při uplatňování, schvalování, zpracování zaúčtování cestovních náhrad a osvětlíme také daňové souvislosti při účtování cestovních náhrad. Objasněna budou práva a povinnosti zaměstnavatele i zaměstnance, účtování různých typů přepravy včetně elektromobility, činnosti vykonávané z domova nebo jiného náhradního místa výkonu práce, dopady vyplácených náhrad na základ daně z příjmů zaměstnavatele i zdaňování zaměstnanců, řešení zahraničních služebních cest v cizích měnách.

Výklad bude ilustrován praktickými příklady a upozorněním na časté chyby.

OBSAH SEMINÁŘE

  1. Právní předpisy s účinností k 1.1.2024, včetně dopadu konsolidačního balíčku.
  2. Metodické pokyny a stanoviska GFŘ, zejména zákoník práce a související prováděcí vyhlášky, daňové zákony, účetní předpisy.
  3. Povinností a práva zaměstnavatele.
  4. Povinnosti a práva zaměstnance, lze odmítnout nástup na pracovní cestu? A jaké jsou důsledky?
  5. Práce konané mimo pracovní poměr, podmínky pro nárok na cestovní náhrady.
  6. Stravné – zákonné sazby tuzemské, zahraniční, výpočet, způsoby krácení, souběh zahraniční a tuzemské cesty.
  7. Nárok na kapesné.
  8. Náhrady za použití soukromého vozidla (typ vozidla a druh pohonu), jiné druhy přepravy, veřejná (hromadná) doprava, kolo, pěší …
  9. Náklady na jiné než služební auto na zahraniční služební cestě.
  10. Jízdní výdaje při využití veřejné dopravy a MHD.
  11. Výdaje za ubytování, vedlejší náklady.
  12. Jiné výdaje.
  13. Pořízení aktiv pro zaměstnavatele –  problematika DPH v ČR, DPH v EU.
  14. Vyúčtování pracovních cest, lhůty, dokladovost, kurzy a přepočty na Kč, přeplatky a nedoplatky.
  15. Používané tiskopisy.
  16. Archivace dokladů.
  17. Výhled pro rok 2025
  18. Praktické příklady, nejčastější chyby a jejich důsledky – průběžně ve výkladu.
  19. Shrnutí důležitých informací a závěrečné dotazy.  

Lektor semináře

Ing. Hana Juráňová

Auditor a daňový poradce, dlouholetá zkušená lektorka v oblasti účetnictví a daní pro veřejný sektor.

Dotaz k semináři

Tato služba je určena pouze platícím účastníkům semináře.
Červeně označené údaje jsou povinné.

 

Dále pro Vás chystáme

Faktury a fakturace v praxi - pro veřejný, neziskový i soukromý sektor (online)

Aktuality 2025

13.6.2025 Pátek
Ing. Hana Juráňová
ONLINE VS 125040
Více informací

Faktury a fakturace v praxi - pro veřejný, neziskový i soukromý sektor

Aktuality 2025

13.6.2025 Pátek
Ing. Hana Juráňová
Ostrava VS 125260
Více informací