Populární lektor - PhDr. Marek Hejduk

Datové schránky - aktuality a praxe

Typy schránek, doručování osobám a úřadům, zajímavé situace z praxe

2 290 Kč
osvobozeno od DPH
VS: 125214
20.2.2025
od 9:00 do 14:10
čtvrtek

Přednáší: PhDr. Mgr. Marek Hejduk, LL. M. et LL. M., MB,
Akreditace: AK/PV-357/2021,

Ostrava, DK Akord, Náměstí SNP 1

Pořadatel: OSTRAVA - tel.: +420 599 526 472, +420 734 746 068; e-mail: ostrava@vcmorava.cz

Informace o semináři

Seminář je určen:

  • Všem úředníkům, kteří ve své úředdní činnosti nebo soukromém životě využívají datové schránky.

Obsah semináře:

Během semináře bude probírána celá řada praktických zkušeností a mnoho z nich bude předvedeno v praktických ukázkách. 

Doručování datovou schránkou ve správním řízení:

  • do jaké datové schránky doručovat
  • doručování do datové schránky do vlastních rukou
  • podání z "nepříslušné" datové schránky
  • podání z cizí datové schránky

....a řada dalších praktických rad. 

Používání datové schránky jako občan: 

  • fikce podpisu v datové schránce
  • nastavení notifikace v datové schránce o možnost ovlivnit datum doručení
  • komunikace datovou schránkou se soukromými subjekty
  • ukázka práce v soukromé datové schránce

....a řada dalších praktických rad. 

V teoretické části se zaměříme na tato témata:

 

  • Právní úprava - zákon č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, ve znění pozdějších předpisů – odkaz na reformu doručování v roce 2009, vysvětlení smyslu a účelu doručování pomocí datových schránek. Uvedení jednotlivých souvislostí fungování datových schránek s ostatními informačními systémy státní správy a samosprávy.
  • Informační systém datových schránek (ISDS) - obsah ISDS, součinnost informačních systémů státní správy s ISDS, vymezení rozdílů mezi ISDS a prostým emailem, pojem datová zpráva, webové rozhraní ISDS.
  • Datová schránka – pojem, možnosti přihlašování do datové schránky, seznam datových schránek, desatero bezpečnosti v ISDS.
  • Rozdělení datových schránek – datové schránky orgánů veřejné moci, datové schránky (soukromých) osob, obligatorní x fakultativní datové schránky, zřízení datové schránky ex lege x zřízení datové schránky na žádost.
  • Judikatura z oblasti používání datových schránek – příklady rozsudků soudů, které se zabývaly problematikou datových schránek.
  • Problematika více datových schránek – komu správně doručovat v případě, že má někdo více typů datových schránek.
  • Doručování orgánů veřejné moci vůči osobám.
  • Doručování orgánů veřejné moci vůči orgánu veřejné moci.
  • Podání osoby vůči orgánu veřejné moci.
  • Dodávání dokumentů (jednání) v soukromoprávních vztazích – soukromá osoba vůči soukromé osobě.
  • Praktická ukázka práce s datovou schránkou fyzické osoby – možnosti přihlášení, ukázka jednotlivých funkcionalit datové schránky – přijaté, odeslané zprávy, nastavení notifikací, atd.
  • Dotazy, diskuze.

Lektor semináře

PhDr. Mgr. Marek Hejduk, LL. M. et LL. M., MB

Vedoucí právního oddělení Odboru správních agend na Úřadu městské části Praha 4. Zkušený lektor zabývající se oblastí občanských průkazů a cestovních dokladů, evidence obyvatel, doručování písemností ve státní správě a samosprávě, dále oblastí služeb a funkcí Portálu občana a problematikou e-Governmentu v České republice. Autor řady odborných článků v oblasti bezpečnostně právní, veřejné správy a e-Governmentu a též autorem unikátního komentáře k zákonu o cestovních dokladech. Jeho semináře jsou pozitivně hodnoceny pro svoji dynamiku, aktuálnost a zaměření praktické použití prvků e-Governmentu.

Organizační informace

V ceně je

  • ranní snídaňové občerstvení
  • voda, dobrá káva a čaj po celý den
  • chutný oběd v hotelové restauraci
  • tištěný i online textový materiál 

pro každého účastníka. 

Místo konání je v blízkém dosahu neomezeného počtu bezplatných parkovacích míst a dobrou dostupností autem i MHD. Informace o místě konání - více info zde. 

Můžete nám zaslat svůj dotaz prostřednictvím formuláře dole na této stránce  a lektor/ka si připraví na seminář odpověď. Tato služba je určena jen účastníkům semináře.

 

Časový program semináře:

  8:30 -   9:00          Prezence a ranní občerstvení

  9:00 - 10:30          Zahájení a 1. blok výkladu

10:30 - 10:40          Přestávka krátká

10:40 - 12:10          2. blok výkladu

12:10 - 12:40          Přestávka na chutný oběd

12:40 - 14:10          3. blok výkladu

14:10                       Ukončení, zpětná vazba, osvědčení 

 

Dotaz k semináři

Tato služba je určena pouze platícím účastníkům semináře.
Červeně označené údaje jsou povinné.

 

Dále pro Vás chystáme

Datové schránky - aktuality a praxe (online)

Typy schránek, doručování osobám a úřadům, zajímavé situace z praxe

20.2.2025 Čtvrtek
PhDr. Mgr. Marek Hejduk, LL. M. et LL. M., MB
ONLINE
Více informací
Populární lektor - PhDr. Marek Hejduk