Semináře  O společnosti   Newsletter   Důležité informace   Kontakty   Registrace

 

 

Efektivní zvládání konfliktů - základní strategie


Variabilní symbol: 219170
Datum konání: pátek 25.10.2019
Čas zahájení: 09:00      Čas ukončení: 14:00
Místo konání: Éčko - E centrum, Guldenerova 17, Plzeň, Více info
Lektoři: PhDr. Mgr. Jeroným Klimeš Ph.D.
Cena: 1 750,- Kč/os Osvobozeno od DPH
Akreditace: MV ČR: AK/PV-207/2011, MPSV ČR: 2014/1002-PC/SP/VP/PP
Akci zajišťuje: středisko Brno - tel.: 543 216 247, 773 309 908, 773 309 909; email: brno@vcmorava.cz


  

Cílem semináře je poskytnout Vám informace, potřebné pro správné porozumění a vyhodnocení konfliktní situace a pro volbu odpovídající strategie jednání. Vysvětleny budou podmínky, vznik a průběh konfliktu, typologie konfliktních klientů, reakce zúčastněných stran a vhodné postupy řešení. Získané znalosti Vám pomohou, abyste konflikty zvládli úspěšněji a mohli se tak spíše věnovat řešení věcných problémů klienta.

 

Školení je určeno širokému okruhu zájemců – úředníkům i voleným představitelům obcí a krajů, pracovníkům poskytovatelů sociálních služeb a dalších profesí - kteří jsou při jednání s klienty často vystaveni nebezpečí konfliktních situací.

 


  

OBSAH:

  1. Charakteristika konfliktních situací, vybraných pojmů a zásad
    • Rozdílné chování mužů a žen ve stresu vyplývajícím z konfliktu. Vliv pohlaví na zvládání konfliktů.
    • Typologie lidí podle afinity ke stresu či konfliktům - hranice přetížení, hysterie, vyhledávači vzrušení (sensation seekers), autostimulační chování ("samonasírací").
    • Časový průběh jednání s konfliktním manipulátorem či cholerikem a psychomotorické tempo při jednání. Práce s časem a aktivací klienta, různé techniky na jejich odhalení a zvládnutí, z části i asertivní. Konflikty a cirkadiánní cyklus (denní biorytmus člověka).
    • Typologie nejčastějších případů, které úředník potkává ve své práci - kverulant versus oběť trestného činu, dementní klienti, nezpracovaná vina.
    • Práce s vlastními limity - kdy nám dochází síla, trpělivost, rozum, alergie na určitého klienta, strach z napadení klientem, strach o blízké, o vlastní život, o zaměstnání. Vyhýbání se konfliktům za cenu ztráty (nejen profesní) identity.
    • Rozvaha - kdy do konfliktu jít aktivně a kdy se mu naopak vyhnout. Služba klientovi versus nechat/nenechat se zneužívat klientem. Klient zneužívá kapacity úřadu na úkor a ke škodě jiných klientů.
    • Zásady emailové a telefonní komunikace s klienty, kteří vyhledávají konflikty.
  2. Konfliktní situace vyvolané manipulativními klienty
    • Odlišné uvažování v konfliktu u normálního člověka a u poruch osobnosti, zejména u chronických manipulátorů.
    • Definice manipulace, typologie, určování druhů manipulativního chování na příkladech.
    • Manipulativní pravidla, hry podle Berneho (transakční analýza), cyklus manipulace a antimanipulace, deriváty manipulace (pocit nároku, závist, sebelítost a sebenenávist), odlišné morální zásady manipulátorů, ostrůvkovitá společnost.
    • Prožívání manipulátorů při úspěšné a neúspěšné manipulaci, degenerace mluvy, distribuce viny versus dominance.
    • Odlišné prožívání konfliktů u typů s převahou psychické obrany, popření versus projekce, hypochondrie versus fobie.
  3. Závěr
    • Konflikty vyplývající z psychopatologie, atypické a exotické - například schizofrenický klient, bájivá lhavost. Rozdíly od klasických poruch osobnosti.
    • Rozbor příkladů z praxe účastníků. Závěrečné shrnutí a diskuze.

 

 

 

Účastníci obdrží OSVĚDČENÍ  s akreditací MPSV ČR.

Úředníkům ÚSC  vystavíme i druhé osvědčení s akreditací MV ČR.

V ceně zahrnuto občerstvení vč. oběda, písemný materiál poskytnutý lektorem.

 


 

Přednáší:  PhDr. Mgr. Jeroným Klimeš, Ph.D.renomovaný psycholog, autor řady publikací a článků zaměřených na mezilidské vztahy, manželství, rozvody a rozchody.



Vzdělávací centrum Morava s.r.o., IČ 285 954 32, č. účtu: 1672747339 / 0800 
Středisko Brno: 543 216 247        Středisko Ostrava: 599 526 472 
© Vzdělávací centrum Morava s.r.o. 
Webdesign: Pudu Technologies