Efektivní zvládání konfliktů - základní strategie
Oblíbený seminář s PhDr. Jeronýmem Klimešem
osvobozeno od DPH
VS: 124088
od 9:00 do 14:10
čtvrtek
Přednáší:
PhDr. Mgr. Jeroným Klimeš, Ph.D.,
Akreditace:
A2022/1012-SP/PC/VP,
AK/PV-207/2011,
Ostrava, DK Akord, Náměstí SNP 1
Pořadatel: OSTRAVA - tel.: +420 599 526 472, +420 734 746 068; e-mail: ostrava@vcmorava.cz
Informace o semináři
Seminář je akreditován MVČR i MPSVČR
Cíle semináře:
Poskytnout Vám informace, potřebné pro správné porozumění a vyhodnocení konfliktní situace a pro volbu odpovídající strategie jednání.
- vysvětlit podmínky, vznik a průběh konfliktu
- představit typologie konfliktních klientů
- ukázat reakce zúčastněných stran a doporučit vhodné postupy řešení
- poskytnout prostor pro Vaše konkrétní dotazy z praxe
Získané znalosti Vám pomohou, abyste lépe předcházeli konfliktům, vzniklé konflikty úspěšně zvládli a mohli šetřit svou energii na řešení věcných problémů klienta.
Školení je určeno:
- úředníkům
- voleným představitelům obcí a krajů
- pracovníkům poskytovatelů sociálních služeb
- širokému okruhu dalších zájemců různých profesí, kteří jsou při jednání s klienty často vystaveni nebezpečí konfliktních situací
Obsah:
- Charakteristika konfliktních situací, vybraných pojmů a zásad
- Rozdílné chování mužů a žen ve stresu vyplývajícím z konfliktu. Vliv pohlaví na zvládání konfliktů.
- Typologie lidí podle afinity ke stresu či konfliktům - hranice přetížení, hysterie, vyhledávači vzrušení (sensation seekers), autostimulační chování ("samonasírací").
- Časový průběh jednání s konfliktním manipulátorem či cholerikem a psychomotorické tempo při jednání. Práce s časem a aktivací klienta, různé techniky na jejich odhalení a zvládnutí, z části i asertivní. Konflikty a cirkadiánní cyklus (denní biorytmus člověka).
- Typologie nejčastějších případů, které úředník potkává ve své práci - kverulant versus oběť trestného činu, dementní klienti, nezpracovaná vina.
- Práce s vlastními limity - kdy nám dochází síla, trpělivost, rozum, alergie na určitého klienta, strach z napadení klientem, strach o blízké, o vlastní život, o zaměstnání. Vyhýbání se konfliktům za cenu ztráty (nejen profesní) identity.
- Rozvaha - kdy do konfliktu jít aktivně a kdy se mu naopak vyhnout. Služba klientovi versus nechat/nenechat se zneužívat klientem. Klient zneužívá kapacity úřadu na úkor a ke škodě jiných klientů.
- Zásady emailové a telefonní komunikace s klienty, kteří vyhledávají konflikty.
- Konfliktní situace vyvolané manipulativními klienty
- Odlišné uvažování v konfliktu u normálního člověka a u poruch osobnosti, zejména u chronických manipulátorů.
- Definice manipulace, typologie, určování druhů manipulativního chování na příkladech.
- Manipulativní pravidla, hry podle Berneho (transakční analýza), cyklus manipulace a antimanipulace, deriváty manipulace (pocit nároku, závist, sebelítost a sebenenávist), odlišné morální zásady manipulátorů, ostrůvkovitá společnost.
- Prožívání manipulátorů při úspěšné a neúspěšné manipulaci, degenerace mluvy, distribuce viny versus dominance.
- Odlišné prožívání konfliktů u typů s převahou psychické obrany, popření versus projekce, hypochondrie versus fobie.
- Závěr
- Konflikty vyplývající z psychopatologie, atypické a exotické - například schizofrenický klient, bájivá lhavost. Rozdíly od klasických poruch osobnosti.
- Rozbor příkladů z praxe účastníků.
- Závěrečné shrnutí a diskuze.
Lektor semináře
PhDr. Mgr. Jeroným Klimeš, Ph.D.
Vyhledávaný a oblíbený lektor. Renomovaný psycholog, autor řady publikací a článků zaměřených na mezilidské vztahy, manželství, rozvody a rozchody. Dlouhodobě přednáší pro veřejnou správu a vystupuje v médiích. Jeho semináře jsou vyhledávané pro skvělou neformální atmosféru a záživný výklad.
Organizační informace
V ceně je
- ranní snídaňové občerstvení
- voda, dobrá káva a čaj po celý den
- chutný oběd v hotelové restauraci
- tištěný i online textový materiál
pro každého účastníka.
Místo konání je v blízkém dosahu neomezeného počtu bezplatných parkovacích míst a dobrou dostupností autem i MHD. Informace o místě konání - více info zde.
Můžete nám zaslat svůj dotaz prostřednictvím formuláře dole na této stránce a lektor/ka si připraví na seminář odpověď. Tato služba je určena jen účastníkům semináře.
Časový program semináře:
8:30 - 9:00 Prezence a ranní občerstvení
9:00 - 10:30 Zahájení a 1. blok výkladu
10:30 - 10:40 Přestávka krátká
10:40 - 12:10 2. blok výkladu
12:10 - 12:40 Přestávka na chutný oběd
12:40 - 14:10 3. blok výkladu
14:10 Ukončení, zpětná vazba, osvědčení
Stejný seminář se koná také
Olomouc, 15.10.2024 v 08:00 detail
Dále pro Vás chystáme
Klient v duševní krizi - náhledy do problematiky
Migréna, poruchy spánku a úzkostné stavy
Více informacíKlient v duševní krizi - náhledy do problematiky
Migréna, poruchy spánku a úzkostné stavy
Více informací