Inventarizace majetku a závazků (online)
Inventarizace majetku a závazků ÚSC a p.o. v roce 2023
osvobozeno od DPH
VS: 123088
od 9:00 do 14:00
pátek
Přednáší:
Ing. Hana Juráňová,
Akreditace:
MVČR_____AK/PV-704/2022,
ONLINE, WEBINÁŘ,
Pořadatel: OSTRAVA - tel.: +420 599 526 472, +420 734 746 068; e-mail: ostrava@vcmorava.cz
Informace o semináři
Inventarizace majetku a závazků
se zaměřením na
Inventarizace majetku a závazků ÚSC a p.o. v roce 2023
Školení je určeno:
· vedoucím a úředníkům odpovědným za přípravu a provedení inventarizace majetku a závazků vybraných účetních jednotek např. obcí, krajů, příspěvkových organizací, dobrovolných svazků obcí, organizačních složek státu
· ekonomům a účetním vybraných účetních jednotek
· pracovníkům oddělení interního auditu, kontrolních oddělení, auditorům, ...
Cíle semináře:
· poskytnout Vám aktuální informace potřebné pro přípravu a provedení inventarizace - všeho majetku, závazků a ostatních aktiv i pasiv, části vlastních zdrojů a podrozvahových účtů - za r. 2023
· seznámit s aktuálními poznatky z praxe s upozorněním na nejčastější chyby, kterým u ÚSC a PO dochází
· pro ilustraci výklad doplnit konkrétními příklady - seznámíte se s příklady vstupních formulářů, s obsahem inventurních soupisů, se strukturou inventarizační zprávy a dalšími.
Stejný seminář můžete navštívit také jako prezenční seminář v Ostravě 6.10.2023 - více info zde nebo jako prezenční seminář v Olomouci 20.10.2023 - více info zde.
Obsah semináře:
1. Stručná rekapitulace předpisů pro r. 2023, poslední novela inventarizační vyhlášky, časté chyby při její aplikaci, doporučení pro r. 2023.
2. Vymezení odpovědnosti a pravomoci osob podílejících se na inventarizaci – dle vnitřního kontrolního systému.
3. Prvotní a rozdílová inventura – doporučené postupy.
4. Plán inventur a harmonogram účetní závěrky za r. 2023, zapracování rozhodného dne.
5. Inventarizační komise, určení zodpovědnost členů komisí.
6. Realizace fyzických a dokladových inventur, možnosti využití výstupů z účetnictví jako podkladů pro inventarizaci.
7. Jak v r. 2023 správně provést inventuru účtu 403 – investiční transfery.
8. Příklady inventarizačních evidencí – inventurní evidence jako podklad pro sestavení inventurních soupisů, pomocná evidence a jiná evidence.
9. Příprava účetních záznamů. Zajištění údajů z katastru nemovitostí - příklady kontrolovaných údajů. Kontrola správnosti ocenění aktiv, pasiv i podrozvahových účtů. Kontrola správnosti odpisového plánu, stručná rekapitulace ČÚS č. 708, zůstatková hodnota, počet let, které ještě zbývají k odpisu majetku, zbytková hodnota.
10. Ověření fyzické existence majetku, inventarizace majetku v držení jiných osob a inventura majetku cizího.
11. Provedení dokladové inventury, příprava vzájemného odsouhlasení pohledávek a závazků s věřiteli a dlužníky, příklad textu dopisu a návrhy na postupy při ověření shody.
12. Inventurní soupisy, dodatečné inventurní soupisy a zjednodušené inventurní soupisy. Příklady příloh inventurních soupisů, rozšířené nároky na komentáře. Podpisové záznamy zodpovědných osob.
13. Definice inventarizačních rozdílů, definice zúčtovatelných rozdílů – příklady nejčastěji zjištěných rozdílů. Kdy odvést DPH ze zjištěných rozdílů, stanoviska MFČR, rozdíly ve způsobu a termínech jejich vypořádání, odpovědnost za zjištěné rozdíly, náhrady škod, informace v inventarizační zprávě.
14. Příklad časového postupu činností prováděných od sestavení inventurní evidence až po sestavení inventurního soupisu.
15. Inventarizační zpráva, příklady obsahu zprávy a způsobů jejího vyhodnocení.
Lektor semináře:
Ing. Hana JURÁŇOVÁ - auditor a daňový poradce, dlouholetá zkušená lektorka v oblasti účetnictví a daní pro veřejný sektor, ...
Organizační informace k semináři:
Účastníci obdrží po semináři elektronický dokument OSVĚDČENÍ v souladu s akreditací MV ČR.
V ceně je textový materiál pro každého účastníka.
Přihlášení do on-line učebny je velmi jednoduché a není potřeba nic instalovat. Stačí aktuální internetový prohlížeč ve Vašem počítači nebo chytrý telefon s připojením na internet.
Máte konkrétní DOTAZ k této problematice?
Můžete nám jej zaslat předem a lektorka si připraví na seminář odpověď.
Klikněte na tento odkaz ---> „Dotaz k semináři 123088"
a můžete rovnou psát své dotazy.
Tato služba je určena jen účastníkům semináře.
Časový program semináře:
8:30 - 9:00 Otevření on-line učebny a přihlašování účastníků
9:00 - 10:30 Zahájení a 1. blok výkladu
10:30 - 10:50 Přestávka dlouhá
10:50 - 12:20 2. blok výkladu
12:20 - 12:30 Přestávka krátká
12:40 - 14:00 3. blok výkladu
14:00 Ukončení, zpětná vazba
Lektor semináře
Ing. Hana Juráňová
Auditor a daňový poradce, dlouholetá zkušená lektorka v oblasti účetnictví a daní pro veřejný sektor.
Dále pro Vás chystáme
Inventarizace majetku a závazků (online)
Inventarizace majetku a závazků ÚSC a p.o. v roce 2024
Více informací