Inventarizace majetku a závazků (online)

Inventarizace majetku a závazků ÚSC a p.o. v roce 2024

2 190 Kč
osvobozeno od DPH
VS: 124116
18.10.2024
od 9:00 do 14:10
pátek

Přednáší: Ing. Hana Juráňová,
Akreditace: AK/PV-704/2022,

ONLINE, WEBINÁŘ,

Pořadatel: OSTRAVA - tel.: +420 599 526 472, +420 734 746 068; e-mail: ostrava@vcmorava.cz

Informace o semináři

Školení je určeno:

  • vedoucím a úředníkům odpovědným za přípravu a provedení inventarizace majetku a závazků vybraných účetních jednotek např. obcí, krajů, příspěvkových organizací, dobrovolných svazků obcí, organizačních složek státu
  • ekonomům a účetním vybraných účetních jednotek
  • pracovníkům oddělení interního auditu, kontrolních oddělení, auditorům, ...

 

Cíle semináře:

  • poskytnout Vám aktuální informace potřebné pro přípravu a provedení inventarizace - všeho majetku, závazků a ostatních aktiv i pasiv, části vlastních zdrojů a podrozvahových účtů - za r. 2024
  • seznámit s aktuálními poznatky z praxe s upozorněním na nejčastější chyby, kterým u ÚSC a PO dochází
  • pro ilustraci výklad doplnit konkrétními příklady - seznámíte se s příklady vstupních formulářů, s obsahem inventurních soupisů, se strukturou inventarizační zprávy a dalšími.  

 

Obsah semináře:

  1. Stručná rekapitulace předpisů pro r. 2024, poslední novela inventarizační vyhlášky, časté chyby při její aplikaci, doporučení pro r. 2024. Informace o předpokládaných změnách připravených v novém zákonu o účetnictví a doprovodných zákonech.
  2. Vymezení odpovědnosti a pravomoci osob podílejících se na inventarizaci – dle vnitřního kontrolního systému.
  3. Prvotní a rozdílová inventura – doporučené postupy.
  4. Plán inventur a harmonogram účetní závěrky za r. 2024, zapracování rozhodného dne.
  5. Inventarizační komise, určení zodpovědnost členů komisí.
  6. Realizace fyzických a dokladových inventur, možnosti využití výstupů z účetnictví jako podkladů pro inventarizaci.
  7. Jak v r. 2024 správně provést inventuru účtu 403 – investiční transfery.
  8. Příklady inventarizačních evidencí – inventurní evidence jako podklad pro sestavení inventurních soupisů, pomocná evidence a jiná evidence.
  9. Příprava účetních záznamů. Zajištění údajů z katastru nemovitostí - příklady kontrolovaných údajů. Kontrola správnosti ocenění aktiv, pasiv i podrozvahových účtů. Kontrola správnosti odpisového plánu, stručná rekapitulace ČÚS č. 708, zůstatková hodnota, počet let, které ještě zbývají k odpisu majetku, zbytková hodnota.
  10. Ověření fyzické existence majetku, inventarizace majetku v držení jiných osob a inventura majetku cizího.
  11. Provedení dokladové inventury, příprava vzájemného odsouhlasení pohledávek a závazků s věřiteli a dlužníky, příklad textu dopisu a návrhy na postupy při ověření shody.
  12. Inventurní soupisy, dodatečné inventurní soupisy a zjednodušené inventurní soupisy. Příklady příloh inventurních soupisů, rozšířené nároky na komentáře. Podpisové záznamy zodpovědných osob.
  13. Definice inventarizačních rozdílů, definice zúčtovatelných rozdílů – příklady nejčastěji zjištěných rozdílů. Kdy odvést DPH ze zjištěných rozdílů, stanoviska MFČR, rozdíly ve způsobu a termínech jejich vypořádání, odpovědnost za zjištěné rozdíly, náhrady škod, informace v inventarizační zprávě.
  14. Příklad časového postupu činností prováděných od sestavení inventurní evidence až po sestavení inventurního soupisu.
  15. Inventarizační zpráva, příklady obsahu zprávy a způsobů jejího vyhodnocení.

Lektor semináře

Ing. Hana Juráňová

Auditor a daňový poradce, dlouholetá zkušená lektorka v oblasti účetnictví a daní pro veřejný sektor.

Organizační informace

V ceně je textový materiál pro každého účastníka. 

Přihlášení do on-line učebny je velmi jednoduché a není potřeba nic instalovat. Stačí aktuální internetový prohlížeč ve Vašem počítači nebo chytrý telefon s připojením na internet. 

Máte konkrétní DOTAZ K SEMINÁŘI k této problematice? Můžete nám jej zaslat prostřednictvím formuláře dole na stránce předem a lektor/ka si připraví na seminář odpověď. Tato služba je určena jen účastníkům semináře.

Časový program semináře: 

  8:30 -   9:00          Otevření on-line učebny a přihlašování účastníků

  9:00 - 10:30          Zahájení a 1. blok výkladu

10:30 - 10:40          Přestávka 10 minut

10:40 - 12:10          2. blok výkladu

12:10 - 12:40          Přestávka 30 minut

12:40 - 14:00          3. blok výkladu

14:10                       Ukončení, zpětná vazba

Dotaz k semináři

Tato služba je určena pouze platícím účastníkům semináře.
Červeně označené údaje jsou povinné.

 

Dále pro Vás chystáme

Cestovní náhrady

Aktuální novinky r. 2024 a jejich aplikace v praxi

8.11.2024 Pátek
Ing. Hana Juráňová
Ostrava
Více informací

Cestovní náhrady (online)

Aktuální novinky r. 2024 a jejich aplikace v praxi

8.11.2024 Pátek
Ing. Hana Juráňová
ONLINE
Více informací