Semináře | O společnosti | Newsletter | Důležité informace | Kontakty | Registrace | |||||||
Vážení zákazníci, po odeslání přihlášky si prosím pečlivě zkontrolujte,zda jste se přihlásili na prezenční nebo online seminář. |
Variabilní symbol: | 123086 |
Datum konání: | pátek 06.10.2023 |
Čas zahájení: | 09:00 Čas ukončení: 14:10 |
Místo konání: | DK Akord, Náměstí SNP 1, Ostrava, Více info |
Lektoři: | Ing. Hana Juráňová |
Cena: | 2 290,- Kč/os Osvobozeno od DPH |
Akreditace: | MVČR_____AK/PV-346/2009 |
Akci zajišťuje: | středisko Ostrava - tel.: 599 526 472, 734 746 068; email: ostrava@vcmorava.cz |
Inventarizace majetku a závazků se zaměřením na Inventarizace majetku a závazků ÚSC a p.o. v roce 2023
Školení je určeno:
· vedoucím a úředníkům odpovědným za přípravu a provedení inventarizace majetku a závazků vybraných účetních jednotek např. obcí, krajů, příspěvkových organizací, dobrovolných svazků obcí, organizačních složek státu · ekonomům a účetním vybraných účetních jednotek · pracovníkům oddělení interního auditu, kontrolních oddělení, auditorům, ...
Cíle semináře:
· poskytnout Vám aktuální informace potřebné pro přípravu a provedení inventarizace - všeho majetku, závazků a ostatních aktiv i pasiv, části vlastních zdrojů a podrozvahových účtů - za r. 2023 · seznámit s aktuálními poznatky z praxe s upozorněním na nejčastější chyby, kterým u ÚSC a PO dochází · pro ilustraci výklad doplnit konkrétními příklady - seznámíte se s příklady vstupních formulářů, s obsahem inventurních soupisů, se strukturou inventarizační zprávy a dalšími.
Stejný seminář můžete navštívit také jako online webinář 20.10.2023 - více info zde nebo jako prezenční seminář v Olomouci 20.10.2023 - více info zde.
Obsah semináře:
1. Stručná rekapitulace předpisů pro r. 2023, poslední novela inventarizační vyhlášky, časté chyby při její aplikaci, doporučení pro r. 2023. 2. Vymezení odpovědnosti a pravomoci osob podílejících se na inventarizaci – dle vnitřního kontrolního systému. 3. Prvotní a rozdílová inventura – doporučené postupy. 4. Plán inventur a harmonogram účetní závěrky za r. 2023, zapracování rozhodného dne. 5. Inventarizační komise, určení zodpovědnost členů komisí. 6. Realizace fyzických a dokladových inventur, možnosti využití výstupů z účetnictví jako podkladů pro inventarizaci. 7. Jak v r. 2023 správně provést inventuru účtu 403 – investiční transfery. 8. Příklady inventarizačních evidencí – inventurní evidence jako podklad pro sestavení inventurních soupisů, pomocná evidence a jiná evidence. 9. Příprava účetních záznamů. Zajištění údajů z katastru nemovitostí - příklady kontrolovaných údajů. Kontrola správnosti ocenění aktiv, pasiv i podrozvahových účtů. Kontrola správnosti odpisového plánu, stručná rekapitulace ČÚS č. 708, zůstatková hodnota, počet let, které ještě zbývají k odpisu majetku, zbytková hodnota. 10. Ověření fyzické existence majetku, inventarizace majetku v držení jiných osob a inventura majetku cizího. 11. Provedení dokladové inventury, příprava vzájemného odsouhlasení pohledávek a závazků s věřiteli a dlužníky, příklad textu dopisu a návrhy na postupy při ověření shody. 12. Inventurní soupisy, dodatečné inventurní soupisy a zjednodušené inventurní soupisy. Příklady příloh inventurních soupisů, rozšířené nároky na komentáře. Podpisové záznamy zodpovědných osob. 13. Definice inventarizačních rozdílů, definice zúčtovatelných rozdílů – příklady nejčastěji zjištěných rozdílů. Kdy odvést DPH ze zjištěných rozdílů, stanoviska MFČR, rozdíly ve způsobu a termínech jejich vypořádání, odpovědnost za zjištěné rozdíly, náhrady škod, informace v inventarizační zprávě. 14. Příklad časového postupu činností prováděných od sestavení inventurní evidence až po sestavení inventurního soupisu. 15. Inventarizační zpráva, příklady obsahu zprávy a způsobů jejího vyhodnocení.
Lektor semináře:
Ing. Hana JURÁŇOVÁ - auditor a daňový poradce, dlouholetá zkušená lektorka v oblasti účetnictví a daní pro veřejný sektor, ...
Organizační informace k semináři:
Účastníci obdrží po semináři elektronický dokument OSVĚDČENÍ v souladu s akreditací MV ČR.
V ceně je ranní občerstvení, dobrý oběd a textový materiál pro každého účastníka.
Místo konání je vybaveno dostatkem bezplatných parkovacích míst a dobrou dostupností autem i MHD. Informace o místě konání - více info zde.
Máte konkrétní DOTAZ k této problematice? Můžete nám jej zaslat předem a lektorka si připraví na seminář odpověď.
Klikněte na tento odkaz ---> „Dotaz k semináři 123086" Tato služba je určena jen účastníkům semináře.
Časový program semináře:
8:30 - 9:00 Prezence a ranní občerstvení 9:00 - 10:30 Zahájení a 1. blok výkladu 10:30 - 10:40 Přestávka krátká 10:40 - 12:10 2. blok výkladu 12:10 - 12:40 Přestávka na chutný oběd 12:40 - 14:10 3. blok výkladu 14:10 Ukončení, zpětná vazba, osvědčení
|
Vzdělávací centrum Morava s.r.o., IČ 285 954 32, č. účtu: 1672747339 / 0800 Středisko Brno: 543 216 247 Středisko Ostrava: 599 526 472 © Vzdělávací centrum Morava s.r.o.