Semináře  O společnosti   Newsletter   Důležité informace   Kontakty   Registrace

 

 

Inventarizace v roce 2022

Inventarizace majetku, pohledávek a závazků


Variabilní symbol: 122050
Datum konání: pátek 21.10.2022
Čas zahájení: 09:00      Čas ukončení: 14:10
Místo konání: DK Akord, Náměstí SNP 1, Ostrava, Více info
Lektoři: Ing. Hana Juráňová
Cena: 1 990,- Kč/os Osvobozeno od DPH
Akreditace: MV ČR: AK/PV-346/2009
Akci zajišťuje: středisko Ostrava - tel.: 599 526 472, 734 746 068; email: ostrava@vcmorava.cz


 

Inventarizace majetku, pohledávek a závazků

v roce 2022

 


Školení je určeno 

 

  • vedoucím a úředníkům odpovědným za přípravu a provedení inventarizace na obcích, městech krajích 
  • ekonomům a účetním příspěvkových organizacíorganizačních složek státu a dobrovolných svazků obcí 
  • pracovníkům oddělení interního auditu a kontrolních oddělení

 


 


Cíle semináře 

  • poskytnout Vám aktuální informace potřebné pro přípravu a provedení inventarizace - všeho majetku, závazků a ostatních aktiv i pasiv, části vlastních zdrojů a podrozvahových účtů - v r. 2022
  • seznámit s aktuálními poznatky z praxe s upozorněním na nejčastější chyby, kterým u ÚSC a PO dochází 
  • pro ilustraci výkilad doplnit konkrétními příklady - seznámíte se s příklady vstupních formulářů, s obsahem inventurních soupisů, se strukturou inventarizační zprávy a dalšími.

 

OBSAH:

  1. Stručná rekapitulace předpisů pro r. 2022, poslední novela inventarizační vyhlášky, časté chyby při její aplikaci, doporučení pro r. 2022.
  2. Vymezení odpovědnosti a pravomoci osob podílejících se na inventarizaci – dle vnitřního kontrolního systému.
  3. Prvotní a rozdílová inventura – doporučené postupy.
  4. Plán inventur a harmonogram účetní závěrky za r. 2022, zapracování rozhodného dne.
  5. Inventarizační komise, určení zodpovědnost členů komisí.
  6. Realizace fyzických a dokladových inventur, možnosti využití výstupů z účetnictví jako podkladů pro inventarizaci.
  7. Jak v r. 2022 správně provést inventuru účtu 403 – investiční transfery.
  8. Příklady inventarizačních evidencí – inventurní evidence jako podklad pro sestavení inventurních soupisů, pomocná evidence a jiná evidence.
  9. Příprava účetních záznamů. Zajištění údajů z katastru nemovitostí - příklady kontrolovaných údajů. Kontrola správnosti ocenění aktiv, pasiv i podrozvahových účtů. Kontrola správnosti odpisového plánu, stručná rekapitulace ČÚS č. 708, zůstatková hodnota, počet let, které ještě zbývají k odpisu majetku, zbytková hodnota.
  10. Ověření fyzické existence majetku, inventarizace majetku v držení jiných osob a inventura majetku cizího.
  11. Provedení dokladové inventury, příprava vzájemného odsouhlasení pohledávek a závazků s věřiteli a dlužníky, příklad textu dopisu a návrhy na postupy při ověření shody.
  12. Inventurní soupisy, dodatečné inventurní soupisy a zjednodušené inventurní soupisy. Příklady příloh inventurních soupisů, rozšířené nároky na komentáře. Podpisové záznamy zodpovědných osob.
  13. Definice inventarizačních rozdílů, definice zúčtovatelných rozdílů – příklady nejčastěji zjištěných rozdílů. Kdy odvést DPH ze zjištěných rozdílů, stanoviska MFČR, rozdíly ve způsobu a termínech jejich vypořádání, odpovědnost za zjištěné rozdíly, náhrady škod, informace v inventarizační zprávě.
  14. Příklad časového postupu činností prováděných od sestavení inventurní evidence až po sestavení inventurního soupisu.
  15. Inventarizační zpráva, příklady obsahu zprávy a způsobů jejího vyhodnocení.

 

 

Účastníci obdrží v závěru semináře  OSVĚDČENÍ  v souladu s akreditací MV ČR

 

 

V ceně je občerstvení a textový materiál pro každého účastníka.

 

 

Máte konkrétní DOTAZ k této problematice?

Můžete nám jej zaslat předem a lektorka si připraví na seminář odpověď.

Klikněte na tento odkaz ---> „Dotaz k semináři 122050 
a můžete rovnou psát své dotazy.

Tato služba je určena jen účastníkům semináře.

 

Stejný seminář můžete navštívit také jako on-line webinář 7.10.2022 -  více info zde

-------------------------------------  -----------------------------------------

 

Lektorka semináře/školení -  Ing. Hana JURÁŇOVÁ  - auditor a daňový poradce, dlouholetá zkušená lektorka v oblasti účetnictví a daní pro veřejný sektor.

 

 



Vzdělávací centrum Morava s.r.o., IČ 285 954 32, č. účtu: 1672747339 / 0800 
Středisko Brno: 543 216 247        Středisko Ostrava: 599 526 472 
© Vzdělávací centrum Morava s.r.o. 
Webdesign: Pudu Technologies