Semináře  O společnosti   Newsletter   Důležité informace   Kontakty   Registrace

 

 

Inventarizace majetku, pohledávek a závazků - dle novely vyhlášky 2018


Variabilní symbol: 118090
Datum konání: úterý 23.10.2018
Čas zahájení: 09:00      Čas ukončení: 14:00
Místo konání: Středisko volného času, Ostrčilova 19, Ostrava, Více info
Lektoři: Ing. Hana Juráňová
Cena: 1 650,- Kč/os Osvobozeno od DPH
Akreditace: AK/PV-346/2009
Akci zajišťuje: středisko Ostrava - tel.: 599 526 472, 734 746 068; email: ostrava@vcmorava.cz


 

 

Cílem semináře je vysvětlit Vám aktuální požadavky na zajištění přípravy a provedení inventarizace všeho majetku, závazků a ostatních aktiv i pasiv, části vlastních zdrojů a podrozvahových účtů, jak je stanoví aktuální znění zákona o účetnictví a novelizovaná vyhláška č. 270/2010 Sb. (novela 2018). Současně budou při výkladu prezentovány konkrétní příklady formulářů, obsah inventurních soupisů, inventarizační zprávy a další vč. upozornění na časté chyby v jednotlivých fázích inventarizace.

 

Školení je určeno vedoucím a úředníkům odpovědným za přípravu a provedení inventarizace na obcích, městech a krajích (ÚSC) a dále ekonomům a účetním příspěvkových organizací (PO), organizačních složek státu (OSS) a dobrovolných svazků obcí (DSO).

Školení je rovněž určeno pracovníkům oddělení interního auditu a kontrolních oddělení.

 

 

OBSAH:

  1. Právní úprava inventarizací -  požadavky na správné provedení inventur pro r. 2018. 
  2. Inventarizační vyhláška (č. 270/2010 Sb.) a její novela 2018.
  3. Časté chyby při přípravě a provádění inventarizace - jak jim předcházet?
  4. Odpovědnost a pravomoci osob podílejících se na inventarizaci.
  5. Prvotní a rozdílová inventura – doporučené postupy.
  6. Plán inventur a harmonogram účetní závěrky za r. 2018, zapracování rozhodného dne.
  7. Inventarizační komise a určení zodpovědnosti členů.
  8. Fyzické a dokladové inventury – možnosti využití výstupů z účetnictví jako podkladů pro inventarizaci.
  9. Jak v r. 2018 správně provést inventuru účtu 403 – investiční transfery?
  10. Příklady inventarizačních evidencí – inventurní evidence jako podklad pro sestavení inventurních soupisů, pomocná evidence a jiná evidence.
  11. Příprava účetních záznamů.
  12. Zajištění údajů z katastru nemovitostí pro ověření správnosti údajů v účetnictví – příklady kontrolovaných údajů.
  13. Kontrola správnosti ocenění aktiv, pasiv i podrozvahových účtů.
  14. Kontrola správnosti odpisového plánu – stručná rekapitulace ČÚS č. 708, zůstatková hodnota, počet let, které zbývají k odpisu majetku, zbytková hodnota.
  15. Ověření fyzické existence majetku, inventarizace majetku v držení jiných osob a inventura majetku cizího.
  16. Dokladová inventura - příprava vzájemného odsouhlasení pohledávek a závazků s věřiteli a dlužníky, příklad textu dopisu a návrhy na postupy při ověření shody.
  17. Inventurní soupisy, dodatečné inventurní soupisy a zjednodušené inventurní soupisy. Příklady příloh inventurních soupisů, rozšířené nároky na komentáře. Podpisové záznamy zodpovědných osob.
  18. Inventarizační rozdíly, definice zúčtovatelné rozdíly. Konkrétní příklady nejčastěji zjištěných rozdílů. Kdy odvést DPH ze zjištěných rozdílů. Stanovisko MFČR k novele zákona o DPH.
  19. Rozdíly ve způsobu a termínech vypořádání, odpovědnost za zjištěné rozdíly, náhrady škod, informace v inventarizační zprávě.
  20. Příklad časového postupu činností prováděných od sestavení inventurní evidence až po sestavení inventurního soupisu.
  21. Inventarizační zpráva, příklady obsahu zprávy a způsobů jejího vyhodnocení.
  22. Závěrečná diskuze a odpovědi na dotazy.

  

 

Účastníci obdrží v závěru semináře  OSVĚDČENÍ  s akreditací MV ČR.

 

V ceně je občerstvení a textový materiál pro každého účastníka.

 

 

Máte konkrétní DOTAZ k této problematice?

Můžete nám jej zaslat předem a lektorka si připraví na seminář odpověď.

Klikněte na tento odkaz --->Dotaz k semináři 118090"
a můžete rovnou psát své dotazy.

Tato služba je určena jen účastníkům semináře.

 

-------------------------------------  -----------------------------------------

 

Lektorka semináře/školení -  Ing. Hana JURÁŇOVÁ  - auditor a daňový poradce, dlouholetá zkušená lektorka v oblasti účetnictví a daní pro veřejný sektor.

 



Vzdělávací centrum Morava s.r.o., IČ 285 954 32, č. účtu: 1672747339 / 0800 
Středisko Brno: 543 216 247        Středisko Ostrava: 599 526 472 
© Vzdělávací centrum Morava s.r.o. 
Webdesign: Pudu Technologies