Inventarizace majetku, pohledávek a závazků (on-line webinář)
v roce 2022
Školení je určeno
- vedoucím a úředníkům odpovědným za přípravu a provedení inventarizace na obcích, městech a krajích
- ekonomům a účetním příspěvkových organizací, organizačních složek státu a dobrovolných svazků obcí
- pracovníkům oddělení interního auditu a kontrolních oddělení
Cíle semináře
- poskytnout Vám aktuální informace potřebné pro přípravu a provedení inventarizace - všeho majetku, závazků a ostatních aktiv i pasiv, části vlastních zdrojů a podrozvahových účtů - v r. 2022
- seznámit s aktuálními poznatky z praxe s upozorněním na nejčastější chyby, kterým u ÚSC a PO dochází
- pro ilustraci výkilad doplnit konkrétními příklady - seznámíte se s příklady vstupních formulářů, s obsahem inventurních soupisů, se strukturou inventarizační zprávy a dalšími.
OBSAH:
- Stručná rekapitulace předpisů pro r. 2022, poslední novela inventarizační vyhlášky, časté chyby při její aplikaci, doporučení pro r. 2022.
- Vymezení odpovědnosti a pravomoci osob podílejících se na inventarizaci – dle vnitřního kontrolního systému.
- Prvotní a rozdílová inventura – doporučené postupy.
- Plán inventur a harmonogram účetní závěrky za r. 2022, zapracování rozhodného dne.
- Inventarizační komise, určení zodpovědnost členů komisí.
- Realizace fyzických a dokladových inventur, možnosti využití výstupů z účetnictví jako podkladů pro inventarizaci.
- Jak v r. 2022 správně provést inventuru účtu 403 – investiční transfery.
- Příklady inventarizačních evidencí – inventurní evidence jako podklad pro sestavení inventurních soupisů, pomocná evidence a jiná evidence.
- Příprava účetních záznamů. Zajištění údajů z katastru nemovitostí - příklady kontrolovaných údajů. Kontrola správnosti ocenění aktiv, pasiv i podrozvahových účtů. Kontrola správnosti odpisového plánu, stručná rekapitulace ČÚS č. 708, zůstatková hodnota, počet let, které ještě zbývají k odpisu majetku, zbytková hodnota.
- Ověření fyzické existence majetku, inventarizace majetku v držení jiných osob a inventura majetku cizího.
- Provedení dokladové inventury, příprava vzájemného odsouhlasení pohledávek a závazků s věřiteli a dlužníky, příklad textu dopisu a návrhy na postupy při ověření shody.
- Inventurní soupisy, dodatečné inventurní soupisy a zjednodušené inventurní soupisy. Příklady příloh inventurních soupisů, rozšířené nároky na komentáře. Podpisové záznamy zodpovědných osob.
- Definice inventarizačních rozdílů, definice zúčtovatelných rozdílů – příklady nejčastěji zjištěných rozdílů. Kdy odvést DPH ze zjištěných rozdílů, stanoviska MFČR, rozdíly ve způsobu a termínech jejich vypořádání, odpovědnost za zjištěné rozdíly, náhrady škod, informace v inventarizační zprávě.
- Příklad časového postupu činností prováděných od sestavení inventurní evidence až po sestavení inventurního soupisu.
- Inventarizační zpráva, příklady obsahu zprávy a způsobů jejího vyhodnocení.
Účastníci obdrží po webináři OSVĚDČENÍ v souladu s akreditací MV ČR.
V ceně je textový materiál – link pro stažení materiálu obdrží účastníci před webinářem.
Stejný seminář můžete navštívit také jako prezenční školení 21.10.2022 v Ostravě - více info zde
Máte konkrétní DOTAZ k této problematice?
Můžete nám jej zaslat předem a lektorka si připraví na seminář odpověď.
Klikněte na tento odkaz ---> „Dotaz k semináři 122049"
a můžete rovnou psát své dotazy.
Tato služba je určena jen účastníkům semináře.
------------------------------------- -----------------------------------------
Lektorka semináře/školení - Ing. Hana JURÁŇOVÁ - auditor a daňový poradce, dlouholetá zkušená lektorka v oblasti účetnictví a daní pro veřejný sektor.
|