Semináře  O společnosti   Newsletter   Důležité informace   Kontakty   Registrace

 

 

Inventarizace majetku, pohledávek a závazků - praktické rady a doporučení pro r. 2019


Variabilní symbol: 119088
Datum konání: pátek 04.10.2019
Čas zahájení: 09:00      Čas ukončení: 14:00
Místo konání: Regionální centrum Olomouc, Jeremenkova 40B, Olomouc, Více info
Lektoři: Ing. Hana Juráňová
Cena: 1 690,- Kč/os Osvobozeno od DPH
Akreditace: u MV ČR pod č. __ AK/PV-346/2009
Akci zajišťuje: středisko Ostrava - tel.: 599 526 472, 734 746 068; email: ostrava@vcmorava.cz


 

Cílem semináře je seznámit Vás v úvodu s právními normami platnými v letošním roce pro inventarizaci majetku, pohledávek a závazků za r. 2019. V hlavní části semináře Vám poskytneme podrobný výklad, praktické rady a doporučení k správnému provádění inventarizací ve Vaší účetní jednotce. Současně budou při výkladu prezentovány konkrétní příklady formulářů splňujících zákonné požadavky pro r. 2019. Lektorka se s Vámi podělí o poznatky z kontrol a upozornění Vás na konkrétní chyby při aplikaci inventarizační vyhlášky po její poslední novele 2018.

 

Školení je určeno  vedoucím a úředníkům odpovědným za přípravu a provedení inventarizace na obcích, městech a krajích a dále ekonomům a účetním příspěvkových organizací, organizačních složek státu a dobrovolných svazků obcí.

Školení je rovněž určeno pracovníkům oddělení interního auditu a kontrolních oddělení.

 

OBSAH:

  1. Stručný přehled platných předpisů pro r. 2019.
  2. Novela inventarizační vyhlášky 2018 - rok po účinnosti. Časté chyby při její aplikaci, poznatky a zkušenosti z provedených kontrol, praktická doporučení pro r. 2019.
  3. Vymezení odpovědnosti a pravomoci osob podílejících se na inventarizaci - dle vnitřního kontrolního systému.
  4. Prvotní a rozdílová inventura – doporučené postupy.
  5. Plán inventur a harmonogram účetní závěrky za r. 2019, zapracování rozhodného dne
  6. Inventarizační komise - určení zodpovědnost členů komisí.
  7. Fyzické a dokladové inventury, využití výstupů z účetnictví.
  8. Jak správně provést inventuru účtu 403 - investiční transfery - v r. 2019.
  9. Příklady inventarizačních evidencí – inventurní evidence jako podklad pro sestavení inventurních soupisů, pomocná evidence a jiná evidence.
  10. Příklady zúčtovatelných rozdílů včetně inventarizačních rozdílů zjištěných při inventarizaci
  11. příprava účetních záznamů.
  12. Údaje z katastru nemovitostí a ověření správnosti všech údajů zachycených v účetnictví – příklady kontrolovaných údajů.
  13. Kontrola správnosti ocenění aktiv, pasiv i podrozvahových účtů.
  14. Kontrola správnosti odpisového plánu, zůstatková hodnota, počet let, které ještě zbývají k odpisu majetku, zbytková hodnota.
  15. Ověření fyzické existence majetku, inventarizace majetku v držení jiných osob a inventura majetku cizího
  16. Provedení dokladové inventury, příprava vzájemného odsouhlasení pohledávek a závazků s věřiteli a dlužníky. Příklad textu dopisu a návrhy na postupy při ověření shody.
  17. Inventurní soupisy, dodatečné inventurní soupisy a zjednodušené inventurní soupisy. Příklady příloh inventurních soupisů, rozšířené nároky na komentáře. Podpisové záznamy zodpovědných osob.
  18. Definice inventarizačních rozdílů, definice zúčtovatelných rozdílů – příklady nejčastěji zjištěných rozdílů. Kdy odvést DPH ze zjištěných rozdílů?
  19. Rozdíly ve způsobu a termínech jejich vypořádání, odpovědnost za zjištěné rozdíly, náhrady škod, informace v inventarizační zprávě.
  20. Příklad časového postupu činností prováděných od sestavení inventurní evidence až po sestavení inventurního soupisu.
  21. Inventarizační zpráva, příklady obsahu zprávy a jejího vyhodnocení.

 
 

Účastníci obdrží v závěru semináře  OSVĚDČENÍ  v souladu s akreditací MV ČR.

 

V ceně je občerstvení a textový materiál pro každého účastníka.

 

 Máte konkrétní DOTAZ k této problematice?

Můžete nám jej zaslat předem a lektorka si připraví na seminář odpověď.

Klikněte na tento odkaz --->Dotaz k semináři 119088"  
a můžete rovnou psát své dotazy.

Tato služba je určena jen účastníkům semináře.

  

-------------------------------------  -----------------------------------------

 

Lektorka semináře/školení -  Ing. Hana JURÁŇOVÁ  - auditor a daňový poradce, dlouholetá zkušená lektorka v oblasti účetnictví a daní pro veřejný sektor.

 

 



Vzdělávací centrum Morava s.r.o., IČ 285 954 32, č. účtu: 1672747339 / 0800 
Středisko Brno: 543 216 247        Středisko Ostrava: 599 526 472 
© Vzdělávací centrum Morava s.r.o. 
Webdesign: Pudu Technologies