Semináře  O společnosti   Newsletter   Důležité informace   Kontakty   Registrace

 

 

Inventarizace majetku, pohledávek a závazků

TERMÍN ZRUŠEN - Inventarizace majetku - aktuality a praktická doporučení pro r. 2020


Variabilní symbol: 120077
Datum konání: pátek 30.10.2020
Čas zahájení: 09:00      Čas ukončení: 14:00
Místo konání: Středisko volného času, Ostrčilova 19, Ostrava, Více info
Lektoři: Ing. Hana Juráňová
Cena: 1 750,- Kč/os Osvobozeno od DPH
Akreditace: MV ČR _____ č. AK/PV-346/2009
Akci zajišťuje: středisko Ostrava - tel.: 599 526 472, 734 746 068; email: ostrava@vcmorava.cz


 

 

UPOZORNĚNÍ - zrušení termínu

 

Vážení zákazníci,

 

s ohledem na nově vyhlášená krizová opatření jsou prezenční semináře v období od 14.10. do 3.11.2020   ZRUŠENY.

Přihlášené účastníky budeme informovat také prostřednictvím mailu uvedeného v přihlášce.

 

V současnosti intenzivně pracujeme na náhradním řešení.
Proto Vás prosíme o trpělivost.

Děkujeme za pochopení

 

  

 

Školení je určeno vedoucím a úředníkům odpovědným za přípravu a provedení inventarizace na obcích, městech a krajích. Zároveň je určeno ekonomům a účetním příspěvkových organizací, organizačních složek státu a dobrovolných svazků obcí.

Školení je také určeno pracovníkům oddělení interního auditu a kontrolních oddělení.

 

Cílem semináře je poskytnou Vám potřebné informace o požadavcích na přípravu a provedení inventarizace - všeho majetku, závazků a ostatních aktiv i pasiv, části vlastních zdrojů a podrozvahových účtů - stanovených v r. 2020 vyhláškou, zákonem o účetnictví a stanovisky MFČR. Seznámíte se s aktuálními poznatky z praxe s upozornění na nejčastější chyby, kterým u ÚSC a PO dochází.  Pro ilustraci výklad doplníme konkrétními příklady - seznámíte se s příklady vstupních formulářů, s obsahem inventurních soupisů, se strukturou inventarizační zprávy a dalšími.

 

 

OBSAH:

  1. Stručná rekapitulace předpisů pro r. 2020, připomenutí poslední novely inventarizační vyhlášky.
  2. Časté chyby při aplikaci vyhlášky, doporučení pro r. 2020.
  3. Cíle inventarizace.
  4. Vymezení odpovědnosti a pravomoci osob podílejících se na inventarizaci – dle vnitřního kontrolního systému.
  5. Inventarizační komise, určení zodpovědnost členů komisí.
  6. Prvotní a rozdílová inventura – doporučené postupy.
  7. Plán inventur a harmonogram účetní závěrky za r. 2020, zapracování rozhodného dne.
  8. Realizace fyzických a dokladových inventur, možnosti využití výstupů z účetnictví jako podkladů pro inventarizaci.
  9. Jak v r. 2020 správně provést inventuru účtu 403 – investiční transfery.
  10. Příklady inventarizačních evidencí – inventurní evidence jako podklad pro sestavení inventurních soupisů, pomocná evidence a jiná evidence.
  11. Příklady zúčtovatelných rozdílů včetně inventarizačních rozdílů zjištěných při inventarizaci
  12. Příprava účetních záznamů. Zajištění údajů z katastru nemovitostí pro potřeby ověření správnosti všech údajů zachycených v účetnictví – příklady kontrolovaných údajů.
  13. Kontrola správnosti ocenění aktiv, pasiv i podrozvahových účtů. Kontrola správnosti odpisového plánu, stručná rekapitulace ČÚS č. 708, zůstatková hodnota, počet let, které ještě zbývají k odpisu majetku, zbytková hodnota.
  14. Ověření fyzické existence majetku, inventarizace majetku v držení jiných osob a inventura majetku cizího.
  15. Provedení dokladové inventury, příprava vzájemného odsouhlasení pohledávek a závazků s věřiteli a dlužníky, příklad textu dopisu a návrhy na postupy při ověření shody.
  16. Inventurní soupisy, dodatečné inventurní soupisy a zjednodušené inventurní soupisy.
  17. Příklady příloh inventurních soupisů, rozšířené nároky na komentáře. Podpisové záznamy zodpovědných osob.
  18. Definice inventarizačních rozdílů, definice zúčtovatelných rozdílů – příklady nejčastěji zjištěných rozdílů. Kdy odvést DPH ze zjištěných rozdílů. Stanovisko MFČR k novele zákona o DPH.
  19. Rozdíly ve způsobu a termínech jejich vypořádání, odpovědnost za zjištěné rozdíly, náhrady škod, informace v inventarizační zprávě.
  20. Příklad časového postupu činností prováděných od sestavení inventurní evidence až po sestavení inventurního soupisu.
  21. Inventarizační zpráva, příklady obsahu zprávy a způsobů jejího vyhodnocení.

 

 

Účastníci obdrží v závěru semináře  OSVĚDČENÍ  v souladu s akreditací MV ČR.

 

V ceně je občerstvení a textový materiál pro každého účastníka.

 

 

Máte konkrétní DOTAZ k této problematice?

Můžete nám jej zaslat předem a lektorka si připraví na seminář odpověď.

Klikněte na tento odkaz --->Dotaz k semináři 120077"
a můžete rovnou psát své dotazy.

Tato služba je určena jen účastníkům semináře.

 

-------------------------------------  -----------------------------------------

 

Lektorka semináře/školení -  Ing. Hana JURÁŇOVÁ  - auditor a daňový poradce, dlouholetá zkušená lektorka v oblasti účetnictví a daní pro veřejný sektor.

 



Vzdělávací centrum Morava s.r.o., IČ 285 954 32, č. účtu: 1672747339 / 0800 
Středisko Brno: 543 216 247        Středisko Ostrava: 599 526 472 
© Vzdělávací centrum Morava s.r.o. 
Webdesign: Pudu Technologies