Portál občana a eDoklady u voleb
Praktické ukázky Portálu občana, spojitost s ostatními službami, ztotožňování eDokladem u voleb
osvobozeno od DPH
VS: 125259
od 9:00 do 14:10
čtvrtek
Přednáší:
PhDr. Mgr. Marek Hejduk, LL. M. et LL. M., MB,
Akreditace:
Osvědčení akreditované instituce MVČR,
Počet vyučovacích hodin: 6
Ostrava, DK Akord, Náměstí SNP 1
Pořadatel: OSTRAVA - tel.: +420 599 526 472, +420 734 746 068; e-mail: ostrava@vcmorava.cz
Informace o semináři
CÍLE SEMINÁŘE:
Zkušenějším uživatelům i nováčkům představíme Portál občana na praktických ukázkách a srozumitelně v souvislostech a návaznostech na běžnou agendu úředníka.
Věnovat se budeme také legislativě a východiskům, na nichž je Portál postaven. Vysvětlíme přínosy portálu občana pro veřejnou správu i pro občana. Seznámíte se s méně známými funkcemi Portálu občana a s jeho spojitostmi s ostatními portály.
Část semináře budeme věnovat také blížícím se volbám v souvislosti s použitím eDokldaů. V této časti bude primárně představen proces ztotožnění voliče pomocí eDokladu ve volební místnosti a proces ztotožnění voliče pomocí eDokladu do přenosné volební schránky.
Využijte možnost načerpat formou poutavého školení zkušenosti od lektora, který je vedoucím Odboru správních agend úřadu největší městské části v republice. Prostor dostanou samozřejmě také Vaše dotazy z praxe.
ŠKOLENÍ JE URČENO:
- všem úředníkům a vedoucím úředníkům pracujícím s Portálem občana
- úředníkům obcí s rozšířenou působností vykonávající činnosti dle zákona č. 269/2021 Sb., o občanských průkazech.
- úředníkům vykonávajícím činnosti v souvislosti s konáním voleb – primárně úředníkům obcí a členům okrskových volebních komisí
- úředníkům vykonávající agendu evidence obyvatel na ohlašovnách
- účastníkům využívajícím Portál občana z pozice občana
- široké laické veřejnosti
OBSAH SEMINÁŘE:
1) portál občana jako součást portálu veřejné správy – vymezení služeb a charakteristika
2) principy portálu občana – harmonogram zahájení, východiska při koncipování systému Portálu občana,
3) přínosy portálu občana – pro občana, pro veřejnou správu, spojitost s ostatními portály
4) legislativa – vymezení souvisejících právních předpisů (viz seznam literatury a předpisů níže), agenda Registru práv a povinností, Informační systém základních registrů,
5) praktická část - ukázka služeb portálu občana (možnosti přihlášení; identifikační prostředky; profil; design; služby; výpisy, atd.
6) spolupráce s dalšími projekty; nové služby; propagace portálu občana
7) aplikace eDoklady – vymezení pojmu a funkcionalit
8) použití eDokladů ve volebních místnostech.
9) doporučená vybavení volební místnosti pro ověřování voličů s eDokladem.
10) určení členů OVK, kterým bude svěřeno ověřování pomocí eDokladu.
11) nastavení ověřování pomocí mobilní aplikace.
12) nastavení ověřování pomocí webové čtečky.
13) proces ztotožnění voliče pomocí eDokladu ve volební místnosti.
14) proces ztotožnění voliče pomocí eDokladu do přenosné volební schránky.
15) dotazy, diskuse
Lektor semináře
PhDr. Mgr. Marek Hejduk, LL. M. et LL. M., MB
Vedoucí právního oddělení Odboru správních agend na Úřadu městské části Praha 4. Zkušený lektor zabývající se oblastí občanských průkazů a cestovních dokladů, evidence obyvatel, doručování písemností ve státní správě a samosprávě, dále oblastí služeb a funkcí Portálu občana a problematikou e-Governmentu v České republice. Autor řady odborných článků v oblasti bezpečnostně právní, veřejné správy a e-Governmentu a též autorem unikátního komentáře k zákonu o cestovních dokladech. Jeho semináře jsou pozitivně hodnoceny pro svoji dynamiku, aktuálnost a zaměření praktické použití prvků e-Governmentu.
Organizační informace
V ceně je
- ranní snídaňové občerstvení
- voda, dobrá káva a čaj po celý den
- chutný oběd v hotelové restauraci
- tištěný i online textový materiál
pro každého účastníka.
Místo konání je v blízkém dosahu neomezeného počtu bezplatných parkovacích míst a dobrou dostupností autem i MHD. Informace o místě konání - více info zde.
Můžete nám zaslat svůj dotaz prostřednictvím formuláře dole na této stránce a lektor/ka si připraví na seminář odpověď. Tato služba je určena jen účastníkům semináře.
Časový program semináře:
8:30 - 9:00 Prezence a ranní občerstvení
9:00 - 10:30 Zahájení a 1. blok výkladu
10:30 - 10:40 Přestávka krátká
10:40 - 12:10 2. blok výkladu
12:10 - 12:40 Přestávka na chutný oběd
12:40 - 14:10 3. blok výkladu
14:10 Ukončení, zpětná vazba
TĚŠÍME SE NA VÁS!
Stejný seminář se koná také
ONLINE, 12.6.2025 v 09:00 detail
Dále pro Vás chystáme
Datové schránky a Edoklady u voleb
Doručování ve správním řízení, ztotožnění voliče a další
Více informacíDatové schránky a Edoklady u voleb (online)
Doručování ve správním řízení, ztotožnění voliče a další
Více informací