Sociální komunikace s dětským klientem
osvobozeno od DPH
VS: 219137
od 9:00 do 14:00
čtvrtek
Přednáší:
Mgr. Radka Jedličková,
Akreditace:
MV ČR: AK/PV-402/2010 a MPSV ČR:A2018/0322-SP/PC,
Ústí nad Labem, Dům kultury, Velká Hradební 1025/19
Pořadatel: BRNO - tel.: +420 543 216 247, +420 773 309 909, +420 773 309 908; e-mail: brno@vcmorava.cz
Informace o semináři
Cílem semináře je seznámit Vás se zásadami a specifiky komunikace s dětským klientem. Na příkladech z praxe a ukázkách konkrétních rozhovorů budou přiblíženy nejčastější situace, které mohou při komunikaci s dětmi nastat.. Upozorněni budete na některé zásady, které je žádoucí při komunikaci s dítětem dodržovat i na chyby, kterým je třeba se vyhnout.
Školení je určeno vedoucím a pracovníkům orgánů sociálně právní ochrany dětí (OSPOD), dětských domovů, zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc a poskytovatelů sociálních služeb zapojených v systému SPOD. Dále též psychologům a pracovníkům pedagogicko-psychologických poraden.
OBSAH:
1. Aktivní naslouchání – zásady aktivního naslouchání, praktický nácvik jedné z forem
2. Krizová intervence - bezpečné prostředí, důvěra
3. Řízený rozhovor s dětským klientem - podmínky pro rozhovor, témata a struktura rozhovoru
4. Základy vývojové psychologie - vývojové mezníky, rychlé a převratné změny ve vývoji, jejich specifika
5. Osobnost pracovníka v pomáhajících profesích - osobnostní předpoklady pro vedení rozhovoru s dětským klientem, vztah mezi pracovníkem a klientem, hranice mezi pracovníkem a klientem
6. Komunikace OSPOD, rodina, škola - v souvislosti s dětským klientem, vzájemná spolupráce, dostupnost informací, přehlednost kompetencí
7. Kazuistiky, diskuze
Účastníci obdrží osvědčení s akreditací MPSV ČR.
Úředníkům ÚSC vystavíme i druhé osvědčení s akreditací MV ČR
Přednáší: Mgr. Radka Jedličková, přednášející s dlouholetou praxí v oboru, působila v diagnostickém ústavě v Dobřichovicích, nyní ředitelka ZŠ, zkušenosti s diagnostikou dětí a mladistvých