Spisová služba v aktualitách a praxi

Správné vedení spisové služby v obcích a příspěvkových organizacích

2 290 Kč
osvobozeno od DPH
VS: 124131
5.12.2024
od 9:00 do 14:10
čtvrtek

Přednáší: PhDr. Irena Hajzlerová,
Akreditace: AK/PV-85/2010,

Ostrava, DK Akord, Náměstí SNP 1

Pořadatel: OSTRAVA - tel.: +420 599 526 472, +420 734 746 068; e-mail: ostrava@vcmorava.cz

Informace o semináři

Školení je určeno:

Pro veřejnoprávní původce – tj. pro zaměstnance obcí, krajů, příspěvkových organizací a dalších subjektů veřejné správy, správních úřadů. Především pracovníkům podatelen a spisoven, ale rovněž všem zaměstnancům jednotlivých odborů, kteří pracují s přidělenou agendou.

Školení bude užitečné také pro vedoucí pracovníky, tajemníky a vedoucí odborů úřadů.

 

Cíle semináře:

Seznámit Vás s novinkami vyplývajícími z poslední novely vyhlášky tak, abyste mohli uvést výkon své spisové služby do souladu se změnami vyhlášky v období od 1. července 2023 do 31. prosince 2025

Dále pak vysvětlit srozumitelně a přehledně, jak vést správně spisovou službu, jak správně nakládat s dokumenty. S dokumenty, které do organizace přichází, dokumenty vzniklé z vlastní činnosti a s dokumenty, které z organizace odcházejí. Dozvíte se, jak správně označovat a ukládat dokumenty a jak postupovat při skartačním řízení. Zaměříme se na dokumenty jak v listinné, tak hlavně v elektronické formě.

Své dotazy můžete klást lektorce v celém průběhu semináře anebo zaslat dotazy předem.

 

Obsah semináře:

1. Nová legislativa a vysvětlení důležitých pojmů.

2. Změny, které přinesla novela vyhlášky a v čem se liší od původní vyhlášky.

3. Praktické zkušenosti se zaváděním změn dle nové legislativy.

4. Jak správně vést elektronickou spisovou službu.

5. Nakládání s dokumenty – příjem, evidence, rozdělování dokumentů, vyřizování, podepisování, odesílání a ukládání.

6. Změna Spisového řádu a jeho nedílné součásti – Spisového a skartačního plánu (dokumenty typu „V“ se již nebudou používat, jak tato dokumenty správně změnit a zařadit).

7. Změna tvorby spisu podle nové vyhlášky.

8. Spisovna – správné umístění, vybavení, ochrana dokumentů, protipožární ochrana, co je to elektronická spisovna.

9. Skartační řízení – skartační návrhy, seznamy dokumentů určených ke skartaci, průběh skartačního řízení, předání dokumentů k uložení do archivu, jak správně provádět elektronickou skartaci.

10. Spisová rozluka a vedení spisové služby v mimořádných situacích.

Lektor semináře

PhDr. Irena Hajzlerová

Odborný rada pro metodiku, výběr archiválií a kontrolní činnost v Zemském archiv v Opavě. Lektorské činnosti, v oblasti spisové služby se věnuje bezmála 30 let. Je autorkou publikace Spisová služba ve školství-již sedmého vydání, s podtitulem – jak pečovat o digitální a listinné dokumenty. Lektorka je oblíbená pro srozumitelnost a názornost svých seminářů. 

Organizační informace

V ceně je

  • ranní snídaňové občerstvení
  • voda, dobrá káva a čaj po celý den
  • chutný oběd v hotelové restauraci
  • tištěný i online textový materiál 

pro každého účastníka. 

Místo konání je v blízkém dosahu neomezeného počtu bezplatných parkovacích míst a dobrou dostupností autem i MHD. Informace o místě konání - více info zde. 

Můžete nám zaslat svůj dotaz prostřednictvím formuláře dole na této stránce  a lektor/ka si připraví na seminář odpověď. Tato služba je určena jen účastníkům semináře.

 

Časový program semináře:

  8:30 -   9:00          Prezence a ranní občerstvení

  9:00 - 10:30          Zahájení a 1. blok výkladu

10:30 - 10:40          Přestávka krátká

10:40 - 12:10          2. blok výkladu

12:10 - 12:40          Přestávka na chutný oběd

12:40 - 14:10          3. blok výkladu

14:10                       Ukončení, zpětná vazba, osvědčení 

 

Dotaz k semináři

Tato služba je určena pouze platícím účastníkům semináře.
Červeně označené údaje jsou povinné.