Spisová služba v aktualitách a praxi
Správné vedení spisové služby v obcích a příspěvkových organizacích
osvobozeno od DPH
VS: 124131
od 9:00 do 14:10
čtvrtek
Přednáší:
PhDr. Irena Hajzlerová,
Akreditace:
AK/PV-85/2010,
Ostrava, DK Akord, Náměstí SNP 1
Pořadatel: OSTRAVA - tel.: +420 599 526 472, +420 734 746 068; e-mail: ostrava@vcmorava.cz
Informace o semináři
Školení je určeno:
Pro veřejnoprávní původce – tj. pro zaměstnance obcí, krajů, příspěvkových organizací a dalších subjektů veřejné správy, správních úřadů. Především pracovníkům podatelen a spisoven, ale rovněž všem zaměstnancům jednotlivých odborů, kteří pracují s přidělenou agendou.
Školení bude užitečné také pro vedoucí pracovníky, tajemníky a vedoucí odborů úřadů.
Cíle semináře:
Seznámit Vás s novinkami vyplývajícími z poslední novely vyhlášky tak, abyste mohli uvést výkon své spisové služby do souladu se změnami vyhlášky v období od 1. července 2023 do 31. prosince 2025.
Dále pak vysvětlit srozumitelně a přehledně, jak vést správně spisovou službu, jak správně nakládat s dokumenty. S dokumenty, které do organizace přichází, dokumenty vzniklé z vlastní činnosti a s dokumenty, které z organizace odcházejí. Dozvíte se, jak správně označovat a ukládat dokumenty a jak postupovat při skartačním řízení. Zaměříme se na dokumenty jak v listinné, tak hlavně v elektronické formě.
Své dotazy můžete klást lektorce v celém průběhu semináře anebo zaslat dotazy předem.
Obsah semináře:
1. Nová legislativa a vysvětlení důležitých pojmů.
2. Změny, které přinesla novela vyhlášky a v čem se liší od původní vyhlášky.
3. Praktické zkušenosti se zaváděním změn dle nové legislativy.
4. Jak správně vést elektronickou spisovou službu.
5. Nakládání s dokumenty – příjem, evidence, rozdělování dokumentů, vyřizování, podepisování, odesílání a ukládání.
6. Změna Spisového řádu a jeho nedílné součásti – Spisového a skartačního plánu (dokumenty typu „V“ se již nebudou používat, jak tato dokumenty správně změnit a zařadit).
7. Změna tvorby spisu podle nové vyhlášky.
8. Spisovna – správné umístění, vybavení, ochrana dokumentů, protipožární ochrana, co je to elektronická spisovna.
9. Skartační řízení – skartační návrhy, seznamy dokumentů určených ke skartaci, průběh skartačního řízení, předání dokumentů k uložení do archivu, jak správně provádět elektronickou skartaci.
10. Spisová rozluka a vedení spisové služby v mimořádných situacích.
Lektor semináře
PhDr. Irena Hajzlerová
Odborný rada pro metodiku, výběr archiválií a kontrolní činnost v Zemském archiv v Opavě. Lektorské činnosti, v oblasti spisové služby se věnuje bezmála 30 let. Je autorkou publikace Spisová služba ve školství-již sedmého vydání, s podtitulem – jak pečovat o digitální a listinné dokumenty. Lektorka je oblíbená pro srozumitelnost a názornost svých seminářů.
Organizační informace
V ceně je
- ranní snídaňové občerstvení
- voda, dobrá káva a čaj po celý den
- chutný oběd v hotelové restauraci
- tištěný i online textový materiál
pro každého účastníka.
Místo konání je v blízkém dosahu neomezeného počtu bezplatných parkovacích míst a dobrou dostupností autem i MHD. Informace o místě konání - více info zde.
Můžete nám zaslat svůj dotaz prostřednictvím formuláře dole na této stránce a lektor/ka si připraví na seminář odpověď. Tato služba je určena jen účastníkům semináře.
Časový program semináře:
8:30 - 9:00 Prezence a ranní občerstvení
9:00 - 10:30 Zahájení a 1. blok výkladu
10:30 - 10:40 Přestávka krátká
10:40 - 12:10 2. blok výkladu
12:10 - 12:40 Přestávka na chutný oběd
12:40 - 14:10 3. blok výkladu
14:10 Ukončení, zpětná vazba, osvědčení