ZRUŠENO - Spisová služba v aktualitách a praxi
Zaměřeno na školy a veřejnoprávní původce
osvobozeno od DPH
VS: 123067
od 9:00 do 14:00
čtvrtek
Přednáší:
PhDr. Irena Hajzlerová,
Akreditace:
MV ČR_____AK/PV-85/2010,
Olomouc, Regionální centrum Olomouc, Jeremenkova 40B
Pořadatel: OSTRAVA - tel.: +420 599 526 472, +420 734 746 068; e-mail: ostrava@vcmorava.cz
Informace o semináři
ZRUŠENO - NAVŠTIVTE WEBINÁŘ VE STEJNÝ DEN
Spisová služba v aktualitách a praxi
se zaměřením na
Zaměřeno na školy a veřejnoprávní původce
Školení je určeno:
Pracovníkům škol a veřejnoprávních původců, kteří nakládají s dokumenty.
U veřejnoprávních původců jsou to především pracovníci obcí, krajů, příspěvkových organizací a dalších subjektů veřejné správy (správních úřadů) zvláště pak pracovníci podatelen a spisoven, ale též sekretariátů na jednotlivých odborech, kde dokumenty vznikají. Užitečné bude školení také úředníky, vedoucí pracovníky, tajemníky a vedoucí odborů úřadů.
Cíle semináře:
Vysvětlit srozumitelně a přehledně, jak vést správně spisovou službu, jak správně nakládat s dokumenty. S dokumenty, které do organizace přichází, dokumenty vzniklé z vlastní činnosti a s dokumenty, které z organizace odcházejí. Dozvíte se, jak správně označovat a ukládat dokumenty a jak postupovat při skartačním řízení. Zaměříme se na dokumenty v listinné i elektronické formě.
Prostor bude vyhrazen i pro diskusi a odpovědi na dotazy z Vaší praxe.
Stejný seminář můžete navštívit také 22.6.2023 jako prezenční WEBINÁŘ ONLINE - více info zde. Nebo jako prezenční seminář v Ostravě 20.6.2023 - více info zde.
Obsah semináře:
1. legislativa a vysvětlení pojmů
2. změny v legislativě a termíny jejich plnění
3. příjem, evidence, rozdělování dokumentů, vyřizování, podepisování, odesílání a ukládání
4. spisový řád – nejdůležitější dokument spisové služby – jeho vytvoření včetně spisového a skartačního plánu
5. spisovna – správné umístění, vybavení, ochrana dokumentů, požární ochrana
6. skartační řízení – skartační návrhy, seznamy dokumentů určených ke skartaci, průběh skartačního řízení, předání dokumentů k uložení do archivu
7. spisová rozluka a vedení spisové služby v mimořádných situacích
Lektorka semináře:
PhDr. Irena Hajzlerová - odborný rada pro metodiku, výběr archiválií a kontrolní činnost, Zemský archiv v Opavě. Autorka publikace Spisová služba ve školství-již šestého vydání s podtitulem - jak naložit s listinnými a digitálními dokumenty. Lektorka s 29-léty praktických zkušeností se spisovou službou a stejně dlouhou lektorskou činností v tomto oboru.
Lektor semináře
PhDr. Irena Hajzlerová
Odborný rada pro metodiku, výběr archiválií a kontrolní činnost v Zemském archiv v Opavě. Lektorské činnosti, v oblasti spisové služby se věnuje bezmála 30 let. Je autorkou publikace Spisová služba ve školství-již sedmého vydání, s podtitulem – jak pečovat o digitální a listinné dokumenty. Lektorka je oblíbená pro srozumitelnost a názornost svých seminářů.