Semináře  O společnosti   Newsletter   Důležité informace   Kontakty   Registrace

 

 

Povinnosti vyplývající z novely vyhlášky o spisové službě

Spisová služba v aktualitách a praxi


Variabilní symbol: 124039
Datum konání: pátek 12.04.2024
Čas zahájení: 09:00      Čas ukončení: 14:00
Místo konání: Regionální centrum Olomouc, Jeremenkova 40B, Olomouc, Více info
Lektoři: PhDr. Irena Hajzlerová
Cena: 2 090,- Kč/os Osvobozeno od DPH
Akreditace: MV ČR AK/PV-85/2010
Akci zajišťuje: středisko Ostrava - tel.: 599 526 472, 734 746 068; email: ostrava@vcmorava.cz


 

Spisová služba v aktualitách a praxi 

se zaměřením na

Jak vyhovět povinnostem vyplývající z novely vyhlášky o spisové službě, a jaké kroky musíte udělat, abyste vyhověli požadavkům zákona, vyhlášky a národnímu standardu

 

CENOVĚ ZVÝHODNĚNO - PREZENČNÍ SEMINÁŘ ZA CENU WEBINÁŘE!

 

Školení je určeno:

 

Pro veřejnoprávní původce – tj. pro zaměstnance obcí, krajů, příspěvkových organizací a dalších subjektů veřejné správy (správních úřadů). Především pracovníkům podatelen a spisoven, ale rovněž všem zaměstnancům jednotlivých odborů, kteří pracují s přidělenou agendou.

 

Školení bude užitečné také pro vedoucí pracovníky, tajemníky a vedoucí odborů úřadů.

 

Cíle semináře:

 

Seznámit Vás s novinkami vyplývajícími z poslední novely vyhlášky tak, abyste mohli uvést výkon své spisové služby do souladu se změnami vyhlášky v období od 1. července 2023 do 31. prosince 2025.

 

Dále pak vysvětlit srozumitelně a přehledně, jak vést správně spisovou službu, jak správně nakládat s dokumenty.  S dokumenty, které do organizace přichází, dokumenty vzniklé z vlastní činnosti a s dokumenty, které z organizace odcházejí. Dozvíte se, jak správně označovat a ukládat dokumenty a jak postupovat při skartačním řízení. Zaměříme se na dokumenty jak v listinné, tak hlavně v elektronické formě.

 

 

Své dotazy můžete klást lektorce v celém průběhu semináře.

 

 

Stejný seminář můžete navštívit také jako WEBINÁŘ online dne 11.4.2024 více info zde  nebo jako prezenční seminář v Ostravě dne 11.4.2024 více info zde

 

 

Obsah semináře: 

 

1.     Nová legislativa a vysvětlení důležitých pojmů.

2.     Změny, které přinesla novela vyhlášky a v čem se liší od původní vyhlášky.

3.     Praktické zkušenosti se zaváděním změn dle nové legislativy.

4.     Jak správně vést elektronickou spisovou službu.

5.     Nakládání s dokumenty – příjem, evidence, rozdělování dokumentů, vyřizování, podepisování, odesílání a ukládání.

6.     Změna Spisového řádu a jeho nedílné součásti – Spisového a skartačního plánu (dokumenty typu „V“ se již nebudou používat, jak tato dokumenty správně změnit a zařadit).

7.     Změna tvorby spisu podle nové vyhlášky.

8.     Spisovna – správné umístění, vybavení, ochrana dokumentů, protipožární ochrana, co je to elektronická spisovna.

9.     Skartační řízení – skartační návrhy, seznamy dokumentů určených ke skartaci, průběh skartačního řízení, předání dokumentů k uložení do archivu, jak správně provádět elektronickou skartaci.

10.  Spisová rozluka a vedení spisové služby v mimořádných situacích.

 

 

 

Lektor semináře: 

 

PhDr. Irena Hajzlerová - odborný rada pro metodiku, výběr archiválií a kontrolní činnost v Zemském archiv v Opavě. Lektorské činnosti, v oblasti spisové služby, se věnuje bezmála již 30 let. Je autorkou publikace Spisová služba ve školství-již sedmého vydání, s podtitulem – jak pečovat o digitální a listinné dokumenty.

 

 

 

Organizační informace k semináři:

 

 

Účastníci obdrží po semináři elektronický dokument OSVĚDČENÍ  v souladu s akreditací MV ČR.

 

V ceně je dopolední občerstvení, teplé nápoje po celý den, voda a textový materiál pro každého účastníka. Místo konání je dobře dostupné MHD, autobusovou (2 zastávky busem MHD) a vlakovou dopravou (3 minuty pěšky z vlakového nádraží Olomouc hl. n.)

 

Máte konkrétní DOTAZ k této problematice?

Můžete nám jej zaslat předem a lektorka si připraví na seminář odpověď.

Klikněte na tento odkaz ---> „Dotaz k semináři 124039"
a můžete rovnou psát své dotazy.

Tato služba je určena jen účastníkům semináře.

 

Časový program semináře:

 

  8:30 -   9:00          Prezence a ranní občerstvení

  9:00 - 10:30          Zahájení a 1. blok výkladu

10:30 - 10:50          Přestávka na občerstvení

10:50 - 12:20          2. blok výkladu

12:20 - 12:30          Přestávka krátká

12:40 - 14:00          3. blok výkladu

 

14:00                       Ukončení, zpětná vazba

 

 

 

 



Vzdělávací centrum Morava s.r.o., IČ 285 954 32, č. účtu: 1672747339 / 0800 
Středisko Brno: 543 216 247        Středisko Ostrava: 599 526 472 
© Vzdělávací centrum Morava s.r.o. 
Webdesign: Pudu Technologies