Faktury a fakturace v praxi (online)

Aktuality 2024 - pro veřejný, neziskový i soukromý sektor

2 090 Kč
osvobozeno od DPH
VS: 124056
24.5.2024
od 9:00 do 14:10
pátek

Přednáší: Ing. Hana Juráňová,
Akreditace: AK/PV-316/2021,

ONLINE, WEBINÁŘ,

Pořadatel: OSTRAVA - tel.: +420 599 526 472, +420 734 746 068; e-mail: ostrava@vcmorava.cz

Informace o semináři

Faktury a fakturace v praxi (online)

se zaměřením na

 

Aktuality 2024 - pro veřejný, neziskový i soukromý sektor

 

Školení je určeno pracovníkům zodpovídajícím za vystavování, přijímání, zpracování a účtování dokladů v rámci účetních jednotek ve veřejné správě, neziskové oblasti i podnikatelském sektoru (obchodní společnosti, družstva, OSVČ). 
Dále též pro pracovníky tvořící vnitřní kontrolní systém účetních jednotek a tomu odpovídající systém vnitřních směrnic  - základní zásady auditní stopy.

Cílem webináře je vyložit Vám právní úpravu faktur - účetních a daňových dokladů - vč. fakturace s ohledem na poslední aktuality a stav platný pro r. 2024.

Podrobně probereme - druhy dokladů, jejich náležitosti, oběh dokladů, uplatňování skont, slev, zálohové faktury, splatnosti faktur, vymáhání plateb, nedobytné pohledávky a další - vč. vazeb na DPH a kontrolní hlášení. Připravovaná úprava pro elektronické faktury a digitalizaci účetnictví.

Výklad bude ilustrován praktickými příklady a upozorněním na časté chyby.

 

OBSAH:

  1. Právní úprava s účinností k 1.1.2024, metodické pokyny a stanoviska GFŘ.
  2. Aktuální pravidla pro plátce DPH v oblasti vystavování a „doručování“ daňových dokladů, v oblasti opravných dokladů, změny ve způsobu uplatnění „dobropisů“ a „vrubopisů“ pro povinnost odvodu a pro možnost odpočtu platné i pro r. 2024.
  3. Druhy dokladů (faktury, prodejky, paragony, zálohové faktury atd.), pojem faktura nemá žádný předepsaný obsah ani formu.
  4. Náležitosti účetních dokladů, vybraná ustanovení zákona o účetnictví, čísla dokladů.
  5. Oběh účetních dokladů – příklad pro přijaté a vydané faktury – i pro veřejnou správu (dle zákona o finanční kontrole).
  6. Nároky na dokumenty prokazující vyřazení majetku, účelová jednání a vliv na úpravu odpočtu DPH
  7. Náležitosti daňových dokladů – daň z příjmů, DPH, číslo dokladu, variabilní symbol,
  8. Úprava faktur pro plátce DPH - aplikace zákona o DPH - datum a místo zdanitelného plnění, uplatňování skont, slev a bonusů, fakturace v tuzemsku, v rámci EU (daňový doklad při pořízení a dodání zboží v rámci EU, při poskytnutí služeb) a mimo EU (náležitosti dokladů ve vztahu k zahraničí – dovoz a vývoz zboží), zjednodušený daňový doklad, splátkový a platební kalendář, opravný daňový doklad, přenesená daňová povinnost (reverse charge). Záznamní povinnost. Kontroly údajů uvedených na dokladech - ručení (nespolehlivý plátce, veřejné číslo účtu).
  9. Zálohy, závdavky,  zálohové faktury, předfaktury, proformafaktury, faktury za hotové, přefakturace, smluvní pokuty, problematika účetní, daně z příjmů a DPH.
  10. Občanský zákoník – fakturace na základě objednávek, zakázek, typy smluv, faktura – obchodní listina, splatnost faktur, úroky z prodlení, zánik práva vymáhání, reklamace, uznání dluhu, zápůjčka, výpůjčka, výprosa, úvěr, vznik, změna a zánik závazků, záloha, závdavek.
  11. Nedobytné pohledávky, účetní opravné položky – specifické povinnosti pro veřejnou správu, daňové opravné položky – pro všechny typy věřitelů stejné podmínky, vyřazení pohledávek, daňové dopady
  12. Elektronizace dokladů, elektronické podpisy, elektronická pečeť, doručování (datové schránky), počítačová čitelnost elektronických faktur – formáty pro výměnu elektronických dat, nakládání s elektronickými originály, důkazy v případě sporů nebo při kontrole finančního úřadu,
  13. Faktury v cizí měně, cizí jazyk, kurzové rozdíly.
  14. Archivace dokladů.
  15. Praktické příklady – faktury od vystavení, přes zaplacení až k archivaci.
  16. Specifické případy.
  17. Nejčastější chyby v účetních a daňových dokladech, opravy nedostatků – pro kontroly (vnitřní kontrolní systém, správci daně, dotace …).
 

Lektor semináře: 

 

Ing. Hana JURÁŇOVÁ  auditor a daňový poradce, dlouholetá zkušená lektorka v oblasti účetnictví a daní pro veřejný sektor., … 
 
 
 

Organizační informace k semináři:

  

Účastníci obdrží po semináři elektronický dokument OSVĚDČENÍ  v souladu s akreditací MV ČR.

 

V ceně je textový materiál pro každého účastníka. 

 

Přihlášení do on-line učebny je velmi jednoduché a není potřeba nic instalovat. Stačí aktuální internetový prohlížeč ve Vašem počítači nebo chytrý telefon s připojením na internet. 

 

Máte konkrétní DOTAZ k této problematice?

Můžete nám jej zaslat předem a lektorka si připraví na seminář odpověď.

Klikněte na tento odkaz ---> „Dotaz k semináři 124056"
a můžete rovnou psát své dotazy.

Tato služba je určena jen účastníkům semináře.

 

Časový program semináře:

 

  8:30 -   9:00          Otevření on-line učebny a přihlašování účastníků

  9:00 - 10:30          Zahájení a 1. blok výkladu

10:30 - 10:40          Přestávka 10 minut

10:40 - 12:10          2. blok výkladu

12:10 - 12:40          Přestávka 30 minut

12:40 - 14:10          3. blok výkladu

 

14:10                       Ukončení, zpětná vazba 

Lektor semináře

Ing. Hana Juráňová

Dotaz k semináři

Tato služba je určena pouze platícím účastníkům semináře.
Červeně označené údaje jsou povinné.

 

Dále pro Vás chystáme

Faktury a fakturace v praxi

Aktuality 2024 - pro veřejný, neziskový i soukromý sektor

24.5.2024 Pátek
Ing. Hana Juráňová
Ostrava
Více informací

Cestovní náhrady

Aktuální novinky r. 2024 a jejich aplikace v praxi

7.6.2024 Pátek
Ing. Hana Juráňová
Ostrava
Více informací

Cestovní náhrady (online)

Aktuální novinky r. 2024 a jejich aplikace v praxi

7.6.2024 Pátek
Ing. Hana Juráňová
ONLINE
Více informací

Vítáme Vás na našem novém webu

Máte-li 4 minuty času, prosíme, shlédněte krátké video, které Vám představí nové funkce webu. Najdete ho v sekci nápověda.

Děkujeme.

Zobrazit video   Zavřít

Zobrazit modal