Efektivní zvládání konfliktů - základní strategie
všem v častém styku s klienty
osvobozeno od DPH
VS: 224155
od 9:00 do 14:00
úterý
Přednáší:
PhDr. Mgr. Jeroným Klimeš, Ph.D.,
Akreditace:
MV ČR: AK/PV-207/2011 i MPSV ČR: A2018/0549-SP/PC/VP,
Brno, Palác Morava, Malinovského náměstí 4
Pořadatel: BRNO - tel.: +420 543 216 247, +420 773 309 909, +420 773 309 908; e-mail: brno@vcmorava.cz
Informace o semináři
Cílem semináře je poskytnout Vám informace, potřebné pro správné porozumění a vyhodnocení konfliktní situace a pro volbu odpovídající strategie jednání. Vysvětleny budou podmínky, vznik a průběh konfliktu, typologie konfliktních klientů, reakce zúčastněných stran a vhodné postupy řešení. Získané znalosti Vám pomohou, abyste konflikty zvládli úspěšněji a mohli se tak spíše věnovat řešení věcných problémů klienta.
Školení je určeno širokému okruhu zájemců – úředníkům i voleným představitelům obcí a krajů, pracovníkům poskytovatelů sociálních služeb a dalších profesí - kteří jsou při jednání s klienty často vystaveni nebezpečí konfliktních situací.
OBSAH:
1. Charakteristika konfliktních situací, vybraných pojmů a zásad
· Rozdílné chování mužů a žen ve stresu vyplývajícím z konfliktu. Vliv pohlaví na zvládání konfliktů.
· Typologie lidí podle afinity ke stresu či konfliktům - hranice přetížení, hysterie, vyhledávači vzrušení (sensation seekers), autostimulační chování ("samonasírací").
· Časový průběh jednání s konfliktním manipulátorem či cholerikem a psychomotorické tempo při jednání. Práce s časem a aktivací klienta, různé techniky na jejich odhalení a zvládnutí, z části i asertivní. Konflikty a cirkadiánní cyklus (denní biorytmus člověka).
· Typologie nejčastějších případů, které úředník potkává ve své práci - kverulant versus oběť trestného činu, dementní klienti, nezpracovaná vina.
· Práce s vlastními limity - kdy nám dochází síla, trpělivost, rozum, alergie na určitého klienta, strach z napadení klientem, strach o blízké, o vlastní život, o zaměstnání. Vyhýbání se konfliktům za cenu ztráty (nejen profesní) identity.
· Rozvaha - kdy do konfliktu jít aktivně a kdy se mu naopak vyhnout. Služba klientovi versus nechat/nenechat se zneužívat klientem. Klient zneužívá kapacity úřadu na úkor a ke škodě jiných klientů.
· Zásady emailové a telefonní komunikace s klienty, kteří vyhledávají konflikty.
2. Konfliktní situace vyvolané manipulativními klienty
· Odlišné uvažování v konfliktu u normálního člověka a u poruch osobnosti, zejména u chronických manipulátorů.
· Definice manipulace, typologie, určování druhů manipulativního chování na příkladech.
· Manipulativní pravidla, hry podle Berneho (transakční analýza), cyklus manipulace a antimanipulace, deriváty manipulace (pocit nároku, závist, sebelítost a sebenenávist), odlišné morální zásady manipulátorů, ostrůvkovitá společnost.
· Prožívání manipulátorů při úspěšné a neúspěšné manipulaci, degenerace mluvy, distribuce viny versus dominance.
· Odlišné prožívání konfliktů u typů s převahou psychické obrany, popření versus projekce, hypochondrie versus fobie.
3. Závěr
· Konflikty vyplývající z psychopatologie, atypické a exotické - například schizofrenický klient, bájivá lhavost. Rozdíly od klasických poruch osobnosti.
· Rozbor příkladů z praxe účastníků. Závěrečné shrnutí a diskuze.
Účastníci obdrží OSVĚDČENÍ s akreditací MPSV ČR.
Úředníkům ÚSC vystavíme i druhé osvědčení s akreditací MV ČR.
V ceně zahrnuto občerstvení, písemný materiál poskytnutý lektorem.
PŘEDNÁŠÍ: PhDr.Mgr. Jeroným Klimeš, PhD., renomovaný psycholog, autor řady publikací a článků zaměřených na mezilidské vztahy, manželství, rozvody a rozchody, dlouholetá zkušenost s kutzy pro veřejnou správu.
Lektor semináře
PhDr. Mgr. Jeroným Klimeš, Ph.D.
Vyhledávaný a oblíbený lektor. Renomovaný psycholog, autor řady publikací a článků zaměřených na mezilidské vztahy, manželství, rozvody a rozchody. Dlouhodobě přednáší pro veřejnou správu a vystupuje v médiích. Jeho semináře jsou vyhledávané pro skvělou neformální atmosféru a záživný výklad.
Dále pro Vás chystáme
Syndrom vyhoření a psychohygiena - vybrané techniky
Obrana proti projevům nejen pracovního stresu
Více informacíSyndrom vyhoření a psychohygiena - vybrané techniky
Obrana proti projevům pracovního stresu
Více informacíSyndrom vyhoření a psychohygiena - vybrané techniky
Obrana proti projevům nejen pracovního stresu
Více informací