Digitální stát - právo na digitální služby

Portál občana v praktických ukázkách a souvislostech

2 290 Kč
osvobozeno od DPH
VS: 124082
18.6.2024
od 9:00 do 14:10
úterý

Přednáší: PhDr. Mgr. Marek Hejduk LL. M. et LL. M., MB,
Akreditace: AK/PV-359/2021,

Ostrava, DK Akord, Náměstí SNP 1

Pořadatel: OSTRAVA - tel.: +420 599 526 472, +420 734 746 068; e-mail: ostrava@vcmorava.cz

Informace o semináři

 
Digitální stát - právo na digitální služby 

se zaměřením na

Portál občana v praktických ukázkách a souvislostech

 

 

Cíle semináře:

 

Představit Portál občana na praktických ukázkách a srozumitelně. Zkušenějším uživatelům i nováčkům představíme Portál občana v souvislostech a návaznostech na běžnou agendu úředníka.

 

Věnovat se budeme také legislativě a východiskům, na nichž je Portál postaven. Vysvětlíme přínosy portálu občana pro veřejnou správu a občana. Seznámíte se s méně známými funkcemi Portálu občana a s jeho spojitostmi s ostatními portály.

 

Část semináře budeme věnovat také datovým schránkám a eDokladům, kteréžto jsou dalšími důležitými digitálními službami státu. Část věnovaná datovým schránkám a eDokladům bude stručným představením a spíše pozvánkou na samostatné specializované semináře na tato témata. Hlavním obsahem semináře bude Portál občana.

 

Prostor dostanou samozřejmě také Vaše dotazy z praxe. Nenechte si ujít možnost načerpat zkušenosti od lektora, který je vedoucím Odboru správních agend úřadu největší městské části v republice.

 

Seminář je určen:

 

 

  • úředníkům obcí s rozšířenou působností vykonávající činnosti dle zákona č. 269/2021 Sb., o občanských průkazech.
  • úředníkům vykonávající agendu evidence obyvatel na ohlašovnách.

 

 

 

Obsah semináře:

 

1) portál občana jako součást portálu veřejné správy – vymezení služeb

2) charakteristika portálu občana – ilustrativní ukázka

3) principy portálu občana – harmonogram zahájení, východiska při koncipování systému Portálu občana,

4) přínosy portálu občana – pro občana, pro veřejnou správu, spojitost s ostatními portály

5) legislativa – vymezení souvisejících právních předpisů (viz seznam literatury a předpisů níže), agenda Registru práv a povinností, Informační systém základních registrů,

6) praktická část - ukázka služeb portálu občana

- možnosti přihlášení

- identifikační prostředky

- profil

- design

- služby

- výpisy

- údaje v portálu občana

- datová schránka v portálu občana, archivace datových zpráv v portálu občana, podání a formuláře

- úložiště dokumentů

- správa udělených kontaktů

- notifikace

- kalendář

- koš

- formulář technické podpory

- odhlášení

- bezpečnost

- nakládání s osobními údaji

7) spolupráce s dalšími projekty; nové služby; propagace portálu občana

8) datová schránka – pojem, možnosti přihlašování do datové schránky, seznam datových schránek, rozdělení datových schránek, praktická ukázka práce s datovou schránou fyzické osoby

9) eDoklady – pojem, praktická ukázka

10) dotazy, diskuse

 
 

Lektor semináře: 

 

PhDr. Mgr. Marek Hejduk, LL. M. et LL. M., MBA - Marek Hejduk je absolventem Policejní akademie České republiky v Praze. V letech 2013 až 2015 působil na Správě základních registrů na pozici tiskového mluvčího. V současné době vykonává funkci vedoucího právního oddělení Odboru správních agend na Úřadu městské části Praha 4. Vedle toho působí jako lektor u Institutu pro veřejnou správu Praha a též u celé řady dalších vzdělávacích společností. Lektorskou činnost realizuje v oblasti občanských průkazů a cestovních dokladů, dále v oblasti evidence obyvatel, doručování písemností ve státní správě a samosprávě a v oblasti služeb a funkcí Portálu občana. Školení jsou primárně určena pro úředníky státní správy a samosprávy, ale též i pro soukromý sektor. Dále se zabývá problematikou e-Governmentu v České republice, a to především výukovou formou na vysokých školách (státních i soukromých). Je autorem rovněž celé řady odborných článků v časopisech a sbornících a to v bezpečnostně právní oblasti, veřejné správy a e-Governmentu a též autorem unikátního komentáře k zákonu o cestovních dokladech, jelikož od doby platnosti zákona o cestovních dokladech (1999) až doposud žádný autor obdobný komentář na dané téma nepublikoval., …

 

 

Organizační informace k semináři:

 

Účastníci obdrží po semináři elektronický dokument OSVĚDČENÍ  v souladu s akreditací MV ČR.

 

V ceně je ranní občerstvení, dobrý oběd a textový materiál pro každého účastníka. 

 

Místo konání je vybaveno dostatkem bezplatných parkovacích míst a dobrou dostupností autem i MHD. Informace o místě konání - více info zde. 

 

 

Máte konkrétní DOTAZ k této problematice?

Můžete nám jej zaslat předem a lektorka si připraví na seminář odpověď.

Klikněte na tento odkaz ---> „Dotaz k semináři 124082"
a můžete rovnou psát své dotazy.

Tato služba je určena jen účastníkům semináře.

 

 

 

Časový program semináře:

 

  8:30 -   9:00          Prezence a ranní občerstvení

  9:00 - 10:30          Zahájení a 1. blok výkladu

10:30 - 10:40          Přestávka krátká

10:40 - 12:10          2. blok výkladu

12:10 - 12:40          Přestávka na chutný oběd

12:40 - 14:10          3. blok výkladu

14:10                       Ukončení, zpětná vazba, osvědčení 

 

  

Lektor semináře

PhDr. Mgr. Marek Hejduk LL. M. et LL. M., MB

Dotaz k semináři

Tato služba je určena pouze platícím účastníkům semináře.
Červeně označené údaje jsou povinné.

 

Dále pro Vás chystáme

Digitální stát - právo na digitální služby (online)

Portál občana v praktických ukázkách a souvislostech

18.6.2024 Úterý
PhDr. Mgr. Marek Hejduk LL. M. et LL. M., MB
ONLINE
Více informací

Vítáme Vás na našem novém webu

Máte-li 4 minuty času, prosíme, shlédněte krátké video, které Vám představí nové funkce webu. Najdete ho v sekci nápověda.

Děkujeme.

Zobrazit video   Zavřít

Zobrazit modal