Digitální stát - právo na digitální služby
Portál občana v praktických ukázkách a souvislostech
osvobozeno od DPH
VS: 124082
od 9:00 do 14:10
úterý
Přednáší:
PhDr. Mgr. Marek Hejduk LL. M. et LL. M., MB,
Akreditace:
AK/PV-359/2021,
Ostrava, DK Akord, Náměstí SNP 1
Pořadatel: OSTRAVA - tel.: +420 599 526 472, +420 734 746 068; e-mail: ostrava@vcmorava.cz
Informace o semináři
se zaměřením na
Portál občana v praktických ukázkách a souvislostech
Cíle semináře:
Představit Portál občana na praktických ukázkách a srozumitelně. Zkušenějším uživatelům i nováčkům představíme Portál občana v souvislostech a návaznostech na běžnou agendu úředníka.
Věnovat se budeme také legislativě a východiskům, na nichž je Portál postaven. Vysvětlíme přínosy portálu občana pro veřejnou správu a občana. Seznámíte se s méně známými funkcemi Portálu občana a s jeho spojitostmi s ostatními portály.
Část semináře budeme věnovat také datovým schránkám a eDokladům, kteréžto jsou dalšími důležitými digitálními službami státu. Část věnovaná datovým schránkám a eDokladům bude stručným představením a spíše pozvánkou na samostatné specializované semináře na tato témata. Hlavním obsahem semináře bude Portál občana.
Prostor dostanou samozřejmě také Vaše dotazy z praxe. Nenechte si ujít možnost načerpat zkušenosti od lektora, který je vedoucím Odboru správních agend úřadu největší městské části v republice.
Seminář je určen:
- úředníkům obcí s rozšířenou působností vykonávající činnosti dle zákona č. 269/2021 Sb., o občanských průkazech.
- úředníkům vykonávající agendu evidence obyvatel na ohlašovnách.
Obsah semináře:
1) portál občana jako součást portálu veřejné správy – vymezení služeb
2) charakteristika portálu občana – ilustrativní ukázka
3) principy portálu občana – harmonogram zahájení, východiska při koncipování systému Portálu občana,
4) přínosy portálu občana – pro občana, pro veřejnou správu, spojitost s ostatními portály
5) legislativa – vymezení souvisejících právních předpisů (viz seznam literatury a předpisů níže), agenda Registru práv a povinností, Informační systém základních registrů,
6) praktická část - ukázka služeb portálu občana
- možnosti přihlášení
- identifikační prostředky
- profil
- design
- služby
- výpisy
- údaje v portálu občana
- datová schránka v portálu občana, archivace datových zpráv v portálu občana, podání a formuláře
- úložiště dokumentů
- správa udělených kontaktů
- notifikace
- kalendář
- koš
- formulář technické podpory
- odhlášení
- bezpečnost
- nakládání s osobními údaji
7) spolupráce s dalšími projekty; nové služby; propagace portálu občana
8) datová schránka – pojem, možnosti přihlašování do datové schránky, seznam datových schránek, rozdělení datových schránek, praktická ukázka práce s datovou schránou fyzické osoby
9) eDoklady – pojem, praktická ukázka
10) dotazy, diskuse
Lektor semináře:
PhDr. Mgr. Marek Hejduk, LL. M. et LL. M., MBA - Marek Hejduk je absolventem Policejní akademie České republiky v Praze. V letech 2013 až 2015 působil na Správě základních registrů na pozici tiskového mluvčího. V současné době vykonává funkci vedoucího právního oddělení Odboru správních agend na Úřadu městské části Praha 4. Vedle toho působí jako lektor u Institutu pro veřejnou správu Praha a též u celé řady dalších vzdělávacích společností. Lektorskou činnost realizuje v oblasti občanských průkazů a cestovních dokladů, dále v oblasti evidence obyvatel, doručování písemností ve státní správě a samosprávě a v oblasti služeb a funkcí Portálu občana. Školení jsou primárně určena pro úředníky státní správy a samosprávy, ale též i pro soukromý sektor. Dále se zabývá problematikou e-Governmentu v České republice, a to především výukovou formou na vysokých školách (státních i soukromých). Je autorem rovněž celé řady odborných článků v časopisech a sbornících a to v bezpečnostně právní oblasti, veřejné správy a e-Governmentu a též autorem unikátního komentáře k zákonu o cestovních dokladech, jelikož od doby platnosti zákona o cestovních dokladech (1999) až doposud žádný autor obdobný komentář na dané téma nepublikoval., …
Organizační informace k semináři:
Účastníci obdrží po semináři elektronický dokument OSVĚDČENÍ v souladu s akreditací MV ČR.
V ceně je ranní občerstvení, dobrý oběd a textový materiál pro každého účastníka.
Místo konání je vybaveno dostatkem bezplatných parkovacích míst a dobrou dostupností autem i MHD. Informace o místě konání - více info zde.
Máte konkrétní DOTAZ k této problematice?
Můžete nám jej zaslat předem a lektorka si připraví na seminář odpověď.
Klikněte na tento odkaz ---> „Dotaz k semináři 124082"
a můžete rovnou psát své dotazy.
Tato služba je určena jen účastníkům semináře.
Časový program semináře:
8:30 - 9:00 Prezence a ranní občerstvení
9:00 - 10:30 Zahájení a 1. blok výkladu
10:30 - 10:40 Přestávka krátká
10:40 - 12:10 2. blok výkladu
12:10 - 12:40 Přestávka na chutný oběd
12:40 - 14:10 3. blok výkladu
14:10 Ukončení, zpětná vazba, osvědčení
Lektor semináře
PhDr. Mgr. Marek Hejduk LL. M. et LL. M., MB
Dále pro Vás chystáme
Digitální stát - právo na digitální služby (online)
Portál občana v praktických ukázkách a souvislostech
Více informací