Digitální stát - právo na digitální služby (online)
Portál občana v praktických ukázkách a souvislostech
osvobozeno od DPH
VS: 124083
od 9:00 do 14:10
úterý
Přednáší:
PhDr. Mgr. Marek Hejduk, LL. M. et LL. M., MB,
Akreditace:
AK/PV-360/2021,
Počet vyučovacích hodin: 6
ONLINE, WEBINÁŘ,
Pořadatel: OSTRAVA - tel.: +420 599 526 472, +420 734 746 068; e-mail: ostrava@vcmorava.cz
Informace o semináři
Cíle semináře:
Představit Portál občana na praktických ukázkách a srozumitelně. Zkušenějším uživatelům i nováčkům představíme Portál občana v souvislostech a návaznostech na běžnou agendu úředníka.
Věnovat se budeme také legislativě a východiskům, na nichž je Portál postaven. Vysvětlíme přínosy portálu občana pro veřejnou správu a občana. Seznámíte se s méně známými funkcemi Portálu občana a s jeho spojitostmi s ostatními portály.
Část semináře budeme věnovat také datovým schránkám a eDokladům, kteréžto jsou dalšími důležitými digitálními službami státu. Část věnovaná datovým schránkám a eDokladům bude stručným představením a spíše pozvánkou na samostatné specializované semináře na tato témata. Hlavním obsahem semináře bude Portál občana.
Prostor dostanou samozřejmě také Vaše dotazy z praxe. Nenechte si ujít možnost načerpat zkušenosti od lektora, který je vedoucím Odboru správních agend úřadu největší městské části v republice.
Seminář je určen:
- všem úředníkům a vedoucím úředníkům pracujícím s Portálem občana
- úředníkům obcí s rozšířenou působností vykonávající činnosti dle zákona č. 269/2021 Sb., o občanských průkazech.
- úředníkům vykonávající agendu evidence obyvatel na ohlašovnách
- účastníkům využívajícím Portál občana z pozice občana
Obsah semináře:
1) portál občana jako součást portálu veřejné správy – vymezení služeb
2) charakteristika portálu občana – ilustrativní ukázka
3) principy portálu občana – harmonogram zahájení, východiska při koncipování systému Portálu občana,
4) přínosy portálu občana – pro občana, pro veřejnou správu, spojitost s ostatními portály
5) legislativa – vymezení souvisejících právních předpisů (viz seznam literatury a předpisů níže), agenda Registru práv a povinností, Informační systém základních registrů,
6) praktická část - ukázka služeb portálu občana
- možnosti přihlášení
- identifikační prostředky
- profil
- design
- služby
- výpisy
- údaje v portálu občana
- datová schránka v portálu občana, archivace datových zpráv v portálu občana, podání a formuláře
- úložiště dokumentů
- správa udělených kontaktů
- notifikace
- kalendář
- koš
- formulář technické podpory
- odhlášení
- bezpečnost
- nakládání s osobními údaji
7) spolupráce s dalšími projekty; nové služby; propagace portálu občana
8) datová schránka – pojem, možnosti přihlašování do datové schránky, seznam datových schránek, rozdělení datových schránek, praktická ukázka práce s datovou schránou fyzické osoby
9) eDoklady – pojem, praktická ukázka
10) dotazy, diskuse
Lektor semináře
PhDr. Mgr. Marek Hejduk, LL. M. et LL. M., MB
Vedoucí právního oddělení Odboru správních agend na Úřadu městské části Praha 4. Zkušený lektor zabývající se oblastí občanských průkazů a cestovních dokladů, evidence obyvatel, doručování písemností ve státní správě a samosprávě, dále oblastí služeb a funkcí Portálu občana a problematikou e-Governmentu v České republice. Autor řady odborných článků v oblasti bezpečnostně právní, veřejné správy a e-Governmentu a též autorem unikátního komentáře k zákonu o cestovních dokladech. Jeho semináře jsou pozitivně hodnoceny pro svoji dynamiku, aktuálnost a zaměření praktické použití prvků e-Governmentu.
Dále pro Vás chystáme
Občanské průkazy a cestovní doklady (online)
Řešení konfliktních situací na přepážkách v praktických příkladech a rekapitulace správních činností
Více informacíObčanské průkazy a cestovní doklady
Řešení konfliktních situací na přepážkách v praktických příkladech a rekapitulace správních činností
Více informací