Novinka

Občanské průkazy a cestovní doklady (online)

eDoklady v praxi úředníka

2 290 Kč
osvobozeno od DPH
VS: 124109
22.10.2024
od 9:00 do 14:10
úterý

Přednáší: PhDr. Mgr. Marek Hejduk, LL. M. et LL. M., MB,
Akreditace: AK/PV-113/2010,

ONLINE, WEBINÁŘ,

Pořadatel: OSTRAVA - tel.: +420 599 526 472, +420 734 746 068; e-mail: ostrava@vcmorava.cz

Informace o semináři

Školení je určeno:

  • úředníkům ORP vykonávající činnosti dle zákona č. 269/2021 Sb., o občanských průkazech a zákona č. 329/1999 Sb., o cestovních dokladech
  • úředníkům vykonávající agendu evidence obyvatel a matrik na ohlašovnách 
  • úředníci na úseku řidičských průkazů, kteří se s eDoklady a obecně doklady v praxi též setkávají
  • široké laické veřejnosti.

Anotace semináře:

Vše co bude úředník potřebovat vědět o eDokladech v praxi, se dozvíte na našem semináři. Dále se dotkneme zásadních změn se zavedením biometrických údajů do občanského průkazu, aplikace C227 a další aktuální změny a informace dopadající na úředníky úseku občanských průkazů a cestovních dokladů, ohlašoven ale i široké laické veřejnosti. 

Přednáška bude rozdělena na 3 části s využitím času přibližně 50% - 25% - 25% mezi témata eDoklady, Občanské průkazy, Cestovní doklady

Obsah části eDoklady:

  • Aplikace eDoklady – představení důležitých i méně známých funkcí, legislativní rámec, důležité pojmy
  • Časová osa spuštění aplikace eDoklady - kdy, kde a jak
  • Náležitosti eDokladů
  • EDoklady v mobilu
  • Praktické využití eDokladů a výhody pro úřad, občany, právnické osoby
  • Ověření identity a činnosti ověřovatlů
  • EDoklady v zahraničí
  • EDoklady a volby
  • Propojení eDokladů s Portálem občana
  • Další služby v aplikaci eDoklady

Obsah části Občanské průkazy:

  • Právní úprava

  • Novinky na úseku OP

  • Úprava zapisovaných údajů do OP

  • (Ne)pořizování otisků prstů

  • Podpis v žádosti o OP

  • Osvobození od správního poplatku na úseku OP

  • Zneužití OP versus nebezpečí zneužití dat v OP

  • Postup při podání žádosti o OP

  • Převzetí na plnou moc

  • Důvody pro podání žádosti o OP offline

  • Platnost OP - neplatnost dokladu v případě sňatku v zahraničí

  • Změna indikace u OP

  • Přijetí oznámení o ztrátě, odcizení prostřednictvím datové schránky

  • Poskytování foto z evidence OP

  • Skartační lhůty

Obsah části Cestovní doklady:

  • Právní úprava - mezinárodní předpisy na úseku CD

  • Používání cestovního dokladu

  • Odbavování přes eGate brány na Letišti Václava Havla v Praze

  • Druhy cestovních dokladů

  • Diplomatický a služební pas

  • Náhradní cestovní doklady

  • Podání žádosti o CD na základě plné moci

  • Požadavky na fotografii

  • Převzetí cestovního dokladu

  • Zapisování zákazu vycestování

  • Zavádění ztrát a odcizení zastupitelskými úřady

  • Nevrácený CD u výdeje

  • Nálezy CD

  • Skartační lhůty

Lektor semináře

PhDr. Mgr. Marek Hejduk, LL. M. et LL. M., MB

Vedoucí právního oddělení Odboru správních agend na Úřadu městské části Praha 4. Zkušený lektor zabývající se oblastí občanských průkazů a cestovních dokladů, evidence obyvatel, doručování písemností ve státní správě a samosprávě, dále oblastí služeb a funkcí Portálu občana a problematikou e-Governmentu v České republice. Autor řady odborných článků v oblasti bezpečnostně právní, veřejné správy a e-Governmentu a též autorem unikátního komentáře k zákonu o cestovních dokladech. Jeho semináře jsou pozitivně hodnoceny pro svoji dynamiku, aktuálnost a zaměření praktické použití prvků e-Governmentu.

Organizační informace

V ceně je textový materiál pro každého účastníka. 

Přihlášení do on-line učebny je velmi jednoduché a není potřeba nic instalovat. Stačí aktuální internetový prohlížeč ve Vašem počítači nebo chytrý telefon s připojením na internet. 

Máte konkrétní DOTAZ K SEMINÁŘI k této problematice? Můžete nám jej zaslat prostřednictvím formuláře dole na stránce předem a lektor/ka si připraví na seminář odpověď. Tato služba je určena jen účastníkům semináře.

Časový program semináře: 

  8:30 -   9:00          Otevření on-line učebny a přihlašování účastníků

  9:00 - 10:30          Zahájení a 1. blok výkladu

10:30 - 10:40          Přestávka 10 minut

10:40 - 12:10          2. blok výkladu

12:10 - 12:40          Přestávka 30 minut

12:40 - 14:00          3. blok výkladu

14:10                       Ukončení, zpětná vazba

Dotaz k semináři

Tato služba je určena pouze platícím účastníkům semináře.
Červeně označené údaje jsou povinné.