Digitální stát - právo na digitální služby (online)
Portál občana v praktických ukázkách a souvislostech
osvobozeno od DPH
VS: 124083
od 9:00 do 14:10
úterý
Přednáší:
PhDr. Mgr. Marek Hejduk LL. M. et LL. M., MB,
Akreditace:
AK/PV-360/2021,
ONLINE, WEBINÁŘ,
Pořadatel: OSTRAVA - tel.: +420 599 526 472, +420 734 746 068; e-mail: ostrava@vcmorava.cz
Informace o semináři
se zaměřením na
Portál občana v praktických ukázkách a souvislostech
Cíle semináře:
Představit Portál občana na praktických ukázkách a srozumitelně. Zkušenějším uživatelům i nováčkům představíme Portál občana v souvislostech a návaznostech na běžnou agendu úředníka.
Věnovat se budeme také legislativě a východiskům, na nichž je Portál postaven. Vysvětlíme přínosy portálu občana pro veřejnou správu a občana. Seznámíte se s méně známými funkcemi Portálu občana a s jeho spojitostmi s ostatními portály.
Část semináře budeme věnovat také datovým schránkám a eDokladům, kteréžto jsou dalšími důležitými digitálními službami státu. Část věnovaná datovým schránkám a eDokladům bude stručným představením a spíše pozvánkou na samostatné specializované semináře na tato témata. Hlavním obsahem semináře bude Portál občana.
Prostor dostanou samozřejmě také Vaše dotazy z praxe. Nenechte si ujít možnost načerpat zkušenosti od lektora, který je vedoucím Odboru správních agend úřadu největší městské části v republice.
Seminář je určen:
- úředníkům obcí s rozšířenou působností vykonávající činnosti dle zákona č. 269/2021 Sb., o občanských průkazech.
- úředníkům vykonávající agendu evidence obyvatel na ohlašovnách.
Obsah semináře:
1) portál občana jako součást portálu veřejné správy – vymezení služeb
2) charakteristika portálu občana – ilustrativní ukázka
3) principy portálu občana – harmonogram zahájení, východiska při koncipování systému Portálu občana,
4) přínosy portálu občana – pro občana, pro veřejnou správu, spojitost s ostatními portály
5) legislativa – vymezení souvisejících právních předpisů (viz seznam literatury a předpisů níže), agenda Registru práv a povinností, Informační systém základních registrů,
6) praktická část - ukázka služeb portálu občana
- možnosti přihlášení
- identifikační prostředky
- profil
- design
- služby
- výpisy
- údaje v portálu občana
- datová schránka v portálu občana, archivace datových zpráv v portálu občana, podání a formuláře
- úložiště dokumentů
- správa udělených kontaktů
- notifikace
- kalendář
- koš
- formulář technické podpory
- odhlášení
- bezpečnost
- nakládání s osobními údaji
7) spolupráce s dalšími projekty; nové služby; propagace portálu občana
8) datová schránka – pojem, možnosti přihlašování do datové schránky, seznam datových schránek, rozdělení datových schránek, praktická ukázka práce s datovou schránou fyzické osoby
9) eDoklady – pojem, praktická ukázka
10) dotazy, diskuse
Lektor semináře:
PhDr. Mgr. Marek Hejduk, LL. M. et LL. M., MBA - Marek Hejduk je absolventem Policejní akademie České republiky v Praze. V letech 2013 až 2015 působil na Správě základních registrů na pozici tiskového mluvčího. V současné době vykonává funkci vedoucího právního oddělení Odboru správních agend na Úřadu městské části Praha 4. Vedle toho působí jako lektor u Institutu pro veřejnou správu Praha a též u celé řady dalších vzdělávacích společností. Lektorskou činnost realizuje v oblasti občanských průkazů a cestovních dokladů, dále v oblasti evidence obyvatel, doručování písemností ve státní správě a samosprávě a v oblasti služeb a funkcí Portálu občana. Školení jsou primárně určena pro úředníky státní správy a samosprávy, ale též i pro soukromý sektor. Dále se zabývá problematikou e-Governmentu v České republice, a to především výukovou formou na vysokých školách (státních i soukromých). Je autorem rovněž celé řady odborných článků v časopisech a sbornících a to v bezpečnostně právní oblasti, veřejné správy a e-Governmentu a též autorem unikátního komentáře k zákonu o cestovních dokladech, jelikož od doby platnosti zákona o cestovních dokladech (1999) až doposud žádný autor obdobný komentář na dané téma nepublikoval., …
Organizační informace k semináři:
Účastníci obdrží po semináři elektronický dokument OSVĚDČENÍ v souladu s akreditací MV ČR.
V ceně je textový materiál pro každého účastníka.
Přihlášení do on-line učebny je velmi jednoduché a není potřeba nic instalovat. Stačí aktuální internetový prohlížeč ve Vašem počítači nebo chytrý telefon s připojením na internet.
Máte konkrétní DOTAZ k této problematice?
Můžete nám jej zaslat předem a lektorka si připraví na seminář odpověď.
Klikněte na tento odkaz ---> „Dotaz k semináři 124026"
a můžete rovnou psát své dotazy.
Tato služba je určena jen účastníkům semináře.
Časový program semináře:
8:30 - 9:00 Otevření on-line učebny a přihlašování účastníků
9:00 - 10:30 Zahájení a 1. blok výkladu
10:30 - 10:40 Přestávka krátká
10:40 - 12:10 2. blok výkladu
12:10 - 12:40 Přestávka na oběd
12:40 - 14:10 3. blok výkladu
Lektor semináře
PhDr. Mgr. Marek Hejduk LL. M. et LL. M., MB
Vedoucí právního oddělení Odboru správních agend na Úřadu městské části Praha 4. Zkušený lektor zabývající se oblastí občanských průkazů a cestovních dokladů, evidence obyvatel, doručování písemností ve státní správě a samosprávě, dále oblastí služeb a funkcí Portálu občana a problematikou e-Governmentu v České republice. Autor řady odborných článků v oblasti bezpečnostně právní, veřejné správy a e-Governmentu a též autorem unikátního komentáře k zákonu o cestovních dokladech. Jeho semináře jsou pozitivně hodnoceny pro svoji dynamiku, aktuálnost a zaměření praktické použití prvků e-Governmentu.
Dále pro Vás chystáme
Digitální stát - právo na digitální služby
Portál občana v praktických ukázkách a souvislostech
Více informací